CIÓ ABELLÍ

Viu a Fornells, però té un vincle amb Quart. Té una escultura seva dedicada a Fidel Aguilar (artista de Girona).

Mireu bé la seva pàgina.

Ció Abellí, (Girona 1963) alumna de l'escultor Ricard Sala, és llicenciada en Belles Arts, especialitzat en escultura, per la Universitat de Barcelona.

D'ençà el gener de 1987, ha realitzat 15 exposicions individuals a Catalunya, Andorra i França, mostrant les seves escultures en bronze de temática figurativa i els seus dibuixos en tècnica mixta. Durant tot aquest temps ha compaginat la creació d'obra pròpia amb la pública i d'encàrrec i ha participat en exposicions col.lectives.

Contesta aquestes preguntes després de llegir el text de dalt.

Quins estudis té l’artista Ció Abellí?

A on va estudiar?

Quantes exposicions ha realitzat?

A on ha exposat?

Ha fet mai exposicions col·lectives, és a dir juntament amb altres artistes?

Obres de Ció Abellí . Com treballa el bronze. Procés que segueix per treballar el bronze.

Ció Abellí ens ensenyà un motlle per fer medalles en bronze.
Primer va fer-lo en fang, després fa el motlle en silicona.
Quan té el motlle tret de silicona, el cobreix de cera, fon el bronze i amb molta cura el va vessant a dins el motlle. Finalment el bronze s’endureix i es forma la medalla.

Quin material utilitza primer, per fer la medalla ?

De què està fet el motlle?

Què fa amb el bronze?

En la visita, la Ció Abellí ens va ensenyar com feia l’estructura d’una figura per anar agafant volum.

Per a una gran escultura, l'artista sol preparar petits models d'estudi fins a la possessió i les proporcions es determinen. Un model de mida intermedi és llavors construïda amb tots els detalls finals.

Es crea un suport estructural d'una peça de mida completa, que es porta a forma tosca fusta, cartró, escuma de plàstic i / o paper per cobrir aproximadament el volum.

Finalment, guix, argila o altre material que s'utilitza per formar el model de mida completa, de la qual pot ser un motlle construït.

Abans de les tècniques de soldadura moderns, les grans escultures es feien d’una sola peça amb una sola aplicació.

La soldadura permet fer una gran escultura que serà emesa en trossos, que després es van unint. Per exemple, Ció Abellí ens explicà com va enganxar un braç a una noia de grans dimensions.
Després de llegir el text i havent escoltat l’explicació que ens va fer la mateixa Ció Abellí sobre com va crear una escultura en bronze, respon aquestes preguntes:

Abans de fer directament l’escultura en gran, que fa l’escultora?

Com fa el suport de l’escultura, és a dir l’esquelet? Digues algun material que pot utilitzar.

Com es pot enganxar una peça de l’escultura que s’ha treballat a part?

Quina classe d’escultures fa, creus que són figurativeso abstractes?

Per què?

A la visita que ens va fer a l’escola ens va explicarcom s’inspirava , te’n recordes?

Àngel
Atleta de Palau
Busca el títol d’aquestes tres escultures:

Qui era Fidel Aguilar?

Explica l’escultura dedicada a Fidel Aguilar, què hi podem veure. Quines dues classes d’escultures hi ha?

Noms: