ESCOLA VERDA

Som Escola Verda , i això implica innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d'afrontar nous reptes i valors de la sostenibilitat.

Volem educar els nostres alumnes en valors, actituds i coneixements que fomentin accions de millora del medi ambient, així com hàbits saludables a través del dia de la fruita.

Com a escola verda vetllem per portar a terme una gestió eficient dels recursos del centre, a través d’accions com les circulars via mail i el reciclatge i la reutilització dels nostres residus.

Enguany, continuem amb les actuacions que ja fa uns anys vam iniciar:

HORT: Quan arriba el bon temps, comprem planter i cada grup planta alguna cosa a l'hort de l'escola.

DIA DE LA FRUITA: Cada dijous portem fruita per esmorzar.

CIRCULARS VIA E-MAIL: Les circulars informatives de l’escola es reben per correu electrònic.

TUPERS/FIAMBRERA: Els alumnes de l’escola han de portar l’esmorzar en embolcalls reutilitzables.

RECICLATGE PAPER I PLÀSTIC: Els alumnes de cicle superior són els encarregats de buidar les papereres de paper i

plàstic als contenidors corresponents.

Repte Verd 2018

Enguany hem engegat un Repte per al nostre alumnat: el Repte Verd.

Aquest repte consisteix en minimitzar el consum energètic de l'escola. La classe que actuï més correctament es veurà recompensada a diferents nivells...

Els Greenies, els encarregats verds de cada classe, s'identificaran amb una estrella verda.

Abans de sortir al pati s’ha de mirar que :

• Totes les llums de les aules estiguin apagades.

• Observar si la pissarra digital està tancada .

• La porta de l’aula estigui tancada, ja que d’aquesta manera no es refreda l’aula i així s’estalvia energia.

Tindran tres targetes ( verda, groga i vermella) que indicaran si s’ha fet tot correctament. Les targetes les deixaran en el racó d’Escola Verda.

"ELS PETITS CANVIS SÓN PODEROSOS"

SOM-HI!!!

Setmana de la Natura 2018

Del 25 de maig al 5 de juny

La Setmana de la Natura ha estat tot un èxit. Ha significat una oportunitat per conscienciar-nos sobre la importància de cuidar la natura tot explorant diferents maneres de passar a l’acció.

Cada dia, durant aquesta setmana llarga, els alumnes de l’escola han pres torns per iniciar el dia amb una cita inspiradora en relació amb la natura. Hem aprofitat per utilitzar totes les llengües que treballem a l’escola i reforçar així una aposta pel plurilingüisme.

Tots els alumnes de l’escola han gaudit i han desenvolupat la intel·ligència espacial mitjançant tetra bricks. Hem vist com podem reutilitzar els residus de manera creativa! Els alumnes de Cicle Superior estan finalitzant la construcció del racó de lectura. Estan fent una molt bona feina, aportant idees i mostrant-se realment implicats en aquest projecte.

Els alumnes de primària han realitzat diverses sortides per l’entorn. Cicle Inicial va gaudir d’una passejada per un entorn privilegiat. Van arribar a l’església de Sant Serni on trobar-hi un Geocatching va ser la cirereta del pastís. Cicle Mitjà va visitar l’exposició d’animals naturalitzats i el jardí de plantes medicinals de Ca les Monges. Cicle Superior va anar al Museu del Bosc on van participar d’una visita guiada proporcionada per l’ajuntament. Moltes gràcies!

Els alumnes d’Educació Infantil han treballat una nova figura que ja fa uns dies que volta pel pati de l’escola: l’espantaocells. Gràcies a les bones idees dels més petits de l’escola ara ja ens hi podem adreçar pel seu nou nom: Senyor Cebatendra.

El dia 5 de juny vam tancar la Setmana de la Natura amb el repte de generar 0 residus durant l’esmorzar. Tots els nens de l’escola van fer una rotllana, creant un gran 0, i van esmorzar tots junts. Va ser un esmorzar comunitari que va ajudar a reforçar la importància de treballar tots plegats per un objectiu comú.

Moltes gràcies a les famílies que han participat en el concurs de fotografia. Els guanyadors en la categoria individual són L’Aran i el Guerau Olivares. En la categoria familiar la foto seleccionada és la de la família Gómez Capdevila. Moltes felicitats!

MOLTES

FELICITATS!!!!

Categoria familiar
GUANYADORS
Categoria individual
Us animem a tots a que continueu prenent consciència de com les nostres accions impacten el medi ambient.