El compostador

Fem compostatge

Els de sisè som els encarregats del compostador de l’escola. Aquests darrers dies hem estat estudiant el tema i posteriorment hem fet una recollida selectiva de material compostable. Hem portat material moll ( restes crues de fruita i verdura, closca d’ou... ) i material sec ( fullaraca, flocs, paper, cartró... ).

Els materials que s’aboquen al compostador és important que siguin en les proporcions adequades. És a dir, cal posar el doble o el triple de material sec per cada part de moll. Hauran de disposar el material en forma de capes i anar repetint el procés. Cada dues o tres setmanes barrejarem el material, si cal el remullarem.

El nostre objectiu és aconseguir compost (adob natural) per l’hort ecològic de l’escola.

Text col·lectiu 6è.

Ja tenim compost:
  Avui després de quatre mesos d'haver iniciat el procés de compostatge, hem fet l'última visita al compostador. Hem observat que el procés està força avançat, ja hi ha tres o quatre dits de compost. També hem pogut veure que el compost té un aspecte semblant a la terra humida, és fosc i no fa cap mena de pudor. Molt diferent de com vam començar l'experiència !!! El material orgànic que abocàrem al compostador (fems, peles de patata, restes d'enciam i fruita, ... ) feia una "mica" de mala olor.

Després de l'estiu esperem que el compost ja estigui acabat, llavors ja hauran passat sis mesos. Nosaltres ja no serem a l'escola per observar-lo i del compostador s'encarregaran els de cinquè, que aleshores faran sisè. Esperem que el compost vagi bé i els companys el puguin fer servir per l'hort ecològic. Sort!!

Elisabeth Tort
Albert López