ESMORZAR SENSE RESIDUS

Aprofitant que estem treballant el tema dels aliments i l'alimentació, hem fet una activitat que tenia per objectiu ; reflexionar sobre els residus.

Es tractava de dividir la classe en tres grups que portessin esmorzars de diferents tipus.

- El primer grup havia de portar l'esmorzar que portava un dia qualsevol.

- El 2n. grup, un esmorzar que generés la menor quantitat possible de residus, tenint en compte que som una Escola Verda.

- El 3r. grup, havia de portar l'esmorzar que generés el major nombre possible de residus ( embolcalls, bosses de plàstic, paper d'alumini. bricks...)

La condició principal per portar a terme l'activitat era que cap dels grups no expliqués als altres el que havia tocat portar per esmorzar.

A l'hora del pati, ens vàrem quedar a esmorzar a la classe i, en acabar, vam apilar els residus de cada grup en tres taules diferents.

Vam observar que la quantitat de residus que havia generat el 1r. grup i la del 3r.grup, era MOLT SEMBLANT, tant en quantitat com en el tipus (plàstics, paper de plata, bricks, palletes, cel.lofan...). Gairebé no podíem diferenciar quina pila era de l'un i quina de l'altre!.

La pila de residus que va produir el grup que havia seguit les pautes d'Escola Verda, en canvi, era MOLT MÉS PETITA, perquè havia portat l'esmorzar -galetes, mandarines, entrepà...- dins de recipients de plàstic (tupper), i d'aquesta manera no van crear pràcticament residus. Els tuppers se'ls van endur a casa per poder-los tornar a utilitzar l'endemà, Només van quedar les peles de mandarines (matèria orgànica).

En acabar, vàrem reciclar le deixalles als contenidors corresponents que tenim a l'aula, i després vam anar a tirar les peles de la fruita al compostador de l'hort.

Després de tot això, hem arribat a les següents conclusions:

- Si en un sol dia una classe genera tants residus, tota l'escola al llarg de la setmana, omple molts contenidors!! Totes les cases de Palafrugell representen molts quilos al dia, moltes tones a la setmana, i així podríem anar seguint... Us imagineu els milers de tones que generem al dia a tot el món?.

- Som una Escola Verda, i per tant, a partir d'ara intentarem tenir mes cura amb els esmorzars i utilitzar embolcalls més ecològics i reutilizables.

4t. B