Setmana de l'arbre 2015

El Reciclatge orgànic

L'esmorzar de fruites

Introducció:

Del 16 al 20 de març celebrem l'arribada de la primavera i la festa de l'arbre. Fem diverses activitats relacionades amb l'interessant i pintoresc patrimoni d'arbres de la nostra escola.

Així, com ve sent habitual, hem fet la retolació de les diferents espècies vegetals de l'escola, durant aquesta setmana els diferents cursos ha fet el recorregut per identificar els arbres retolats.

Al llarg de la setmana del 16 al 20, fem la plantada al pati i la lectura dels desitjos, si el temps no ho impedeix.

Durant aquesta etmana els diferents nivells aniran fent esmorzars o berenars de fruites aprofitant la fruita que ens proporciona el Departament d'Agricultura de la Generalitat.

Ja arriba la Primavera !!!

La retolació dels arbres:

Inventariades totes les espècies d'arbres de l'escola, i vista la gran varietat d'arbres i arbusts, continuem posant les fitxes amb el nom vulgar i el nom científic enganxades a cada planta així tots els nens i nenes les poden identificar.

Com cada any hem actualitzat la retolació amb cartells plastificats. Cada classe ha penjat entre dos i tres rètols.

Aquest any hem actualitzat també el plànol amb la ubicació de cada planta donat que hi ha hagut altes i baixes per diferents causes durant aquest darrers anys.

La Plantada:
  El passat dilluns dia 9 es van plantar els til·lers i les freixes que substitueixen els plàtans que es van tallar al pati de Cicle Mitja i Cicle Superior al mes de setembre.

Els nens i nenes de Cicle inicial plantaren flors al pati interior dels fruiters.

Els nens i nenes de Educació Infantil plantaren un arç, un linodendre i unes bètules al seu pati .

Arbres plantats:

Educació Infantil :
Cicle Inicial :
Cicle Mitjà :
Cicle Superior :

Bètules, linodendre i arç (arbre blanc).
Flors de temporada
Til·lers i freixes
Til·lers i freixes.

El perer ha florit espectacularment

Els desitjos:
  A totes les classes, els nens i nenes de l'escola han redactat uns desitjos. Durant la classe de llengua o a la tutoria, s'han escollit els millors i més representatius de cada classe per convertir-los en un redactat col·lectiu. Aquests desitjos seran llegits públicament en el moment d'enterrar-los dins un pot, al peu de cada arbre.

El reciclatge de deixalles:
  Aprofitant els àpats de fruita i la generació de deixalles orgàniques que comporta fem l'extracció del compost que porta fent-se des del curs passat.
Amb les restes de la fruita i d'altres deixalles orgàniques que els nens porten de casa tornem a preparar el compostador perquè vagi processant nou compost.

Al llarg del curs es va afegint material orgànic al compostador, provenint de les restes del menjador i de les neteges de l'hort.

El compost obtingut serveix per adobar la terra de l'hort.

L'esmorzar de fruita:
  Els alumnes han pogut portar la fruita preparada de casa en carmanyoles. A més l'escola ha aportat fons per comprar més fruita per complementar les receptes programades pels Cicles.

A Educació Infantil han fet una Macedònia.

Al Cicle Inicial han menjat canapès de torradetes amb cirerols.

Al Cicle Mitjà han preparat un berenar a base de pera, taronja, nata i xocolata desfeta.

Al cicle superior s'han preparat un enfilall de cirerols i formatge fresc.

Tot plegat ha quedat molt bo!

Qui ha volgut, s'ho ha pogut amanir amb xocolata o nata en esprai.

No sigueu golafres, ... mmmm!