|
Al llarg d'aquest curs, els
alumnes de 4t, 5č i 6č han estat treballant durant una
hora setmanal el Projecte dels pirates. Els alumnes de 2n
s'hi han afegit durant el tercer trimestre. Treballar per projectes implica dur a terme
una metodologia que fomenta l'autonomia i la iniciativa
personal de l'alumnat, partint dels seus coneixements
previs, que aniran ampliant mica en mica a partir de la
seva prōpia investigaciķ. És una manera d'aprendre que
afavoreix el desenvolupament de les competčncies
bāsiques. Es parteix d'un tema que tingui interčs per l'alumnat,
i es va treballant des de diversos āmbits.
El Projecte també voldrā dir doncs,
compartir coneixements a través del treball cooperatiu,
adquirint la responsabilitat que comporta el treball en
grup.
|
|
|
Al llarg del curs els alumnes han
investigat sobre aquest tema basant-se en la histōria de
la pirateria (partint de la histōria local), les
llegendes de pirates, els elements del vaixell pirata,
pirates famosos, tōpics sobre pirates, gastronomia i
maneres de vestir. A l'última fase del Projecte ens hem
centrat en la investigaciķ de les Torres de guaita que
tenim a Palafrugell. Finalment, grācies a la iniciativa
del Museu del Suro, hem pogut fer una visita guiada a la
torre de Vila-Seca. Per culminar el projecte dels pirates, els
alumnes de 6č han fet la representaciķ teatral de tres
llegendes de pirates (El Crit, La tomba de Barba-Rossa
i El nen i el pirata) per als alumnes d'Educaciķ
Infantil al teatre de l'escola.
I per acabar, durant l'última setmana del
curs, es convida a tots els alumnes de Primāria a
participar en uns tallers que tenen una durada de dos
matins i que toquen aquest tema des de diferents vessants
(Histōria, Plāstica, Anglčs i Llengua). Els alumnes
estan repartits en18 grups de tripulacions pirates,
comandades cadascuna d'elles per un pirata famķs. En
aquests grups s'hi barregen nens i nenes de 1r fins a 6č,
que aniran passant pels 6 tallers que se'ls hi ofereixen:
|
|