Projecte Anual Interdisciplinari: "Els Pirates"

El Projecte:
  Al llarg d'aquest curs, els alumnes de 4t, 5č i 6č han estat treballant durant una hora setmanal el Projecte dels pirates. Els alumnes de 2n s'hi han afegit durant el tercer trimestre.

Treballar per projectes implica dur a terme una metodologia que fomenta l'autonomia i la iniciativa personal de l'alumnat, partint dels seus coneixements previs, que aniran ampliant mica en mica a partir de la seva prōpia investigaciķ. És una manera d'aprendre que afavoreix el desenvolupament de les competčncies bāsiques. Es parteix d'un tema que tingui interčs per l'alumnat, i es va treballant des de diversos āmbits.

El Projecte també voldrā dir doncs, compartir coneixements a través del treball cooperatiu, adquirint la responsabilitat que comporta el treball en grup.

Al llarg del curs els alumnes han investigat sobre aquest tema basant-se en la histōria de la pirateria (partint de la histōria local), les llegendes de pirates, els elements del vaixell pirata, pirates famosos, tōpics sobre pirates, gastronomia i maneres de vestir. A l'última fase del Projecte ens hem centrat en la investigaciķ de les Torres de guaita que tenim a Palafrugell. Finalment, grācies a la iniciativa del Museu del Suro, hem pogut fer una visita guiada a la torre de Vila-Seca.

Per culminar el projecte dels pirates, els alumnes de 6č han fet la representaciķ teatral de tres llegendes de pirates (El Crit, La tomba de Barba-Rossa i El nen i el pirata) per als alumnes d'Educaciķ Infantil al teatre de l'escola.

I per acabar, durant l'última setmana del curs, es convida a tots els alumnes de Primāria a participar en uns tallers que tenen una durada de dos matins i que toquen aquest tema des de diferents vessants (Histōria, Plāstica, Anglčs i Llengua). Els alumnes estan repartits en18 grups de tripulacions pirates, comandades cadascuna d'elles per un pirata famķs. En aquests grups s'hi barregen nens i nenes de 1r fins a 6č, que aniran passant pels 6 tallers que se'ls hi ofereixen:

Tallers internivells (Primāria):

- El vaixell pirata (Coneixement del Medi)
- Les torres de guaita (Coneixement del Medi)
- Taller de vestuari (Llengua Anglesa)
- Llegendes de Pirates (Llengua)
- Rodolins (Llengua)
- Maquillatge (Expressiķ Plāstica)

Activitats desenvolupades:
Cicle Inicial Cicle Mitjā Cicle Superior
-Qui eren els pirates?
-Vestuari i accessoris