PROJECTE D'IMPLANTACIÒ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ (T. I. C.)

ORGANITZACIÓ DELS RECURSOS INFORMÀTICS DEL CENTRE:

L’Escola Torres Jonama disposa d’una xarxa d’ordinadors distribuïts en diferents grups de treball - grup Aula, grup Aules, grup 2na Aula, grup Acollida, grup Biblio i grup Gestió – interconnectats entre sí i amb accés directe a Internet a través de ROUTER/ ADSL.

Aquest any s’ha acabat de crear el grup Aules, format per tots els ordinadors de les aules ordinàries. Per tant ja tenim Internet a l'aula amb connexió a una pantalla de TV també per aula, així es reforça la capacitat de recerca i presentació de materials del mestre/a tot afavorint la seva tasca educativa.

Queden pendents de millora els recursos informàtics de l'aula d'Educació especial i els Suports.

Durant el curs 2004/05 les activitats informàtiques es duran a terme seguint una estructura organitzativa similar a la del curs passat. Hi hauràdos mestres encarregats de dirigir les sessions amb els alumnes:

Natalia Cama: Educació Infantil
Josep Roca : Educació Primària

L'accés a informàtica es continuarà fent amb els grups partits. Per portar a terme aquest plantejament comptem amb la col·laboració de tots els tutors i mestres de l'escola.

FUNCIONAMENT DE L'AULA:

• Observació de les normes generals de funcionament: protocols d'engegada i parada de la xarxa, cura del maquinari, ...
  • Observar els següents consells metodològics i pràctics:

- màxim dos nens per ordinador .
- dues activitats diferents per sessió (C.I. , C.M.)
- relacionar directament les sessions amb el currículum.

• L'accés a l'aula 1 es regula per un horari, el qual adjudica quatre mòduls horaris setmanals a Educació Infantil, quatre mòduls al Cicle Inicial, quatre mòduls al Cicle mitjà i cinc al Cicle Superior, més una hora de tallers de Creació de Pàgines Web a Cicle Superior
    Dues hores de manteniment.
    L’A.M.P.A. ocupa l’aula dues hores en horari no lectiu.

• L'Accés a l'Aula 2 es du a terme segons un horari que reserva uins móduls pe Anglès, per Acollida, per Grups flexibles i per suport.
    S'hi fa també una hora de Tallers d'Edició de Vídeo Digital a Cicle Superior.

TREBALLS PREFERENTS A CADA NIVELL:

EDUCACIÓ INFANTIL:

• Jocs d’Educació Infantil
  • Representacions gràfiques: Kid Pix i Paint
  • Clic: Activitats per E.I.
  • Internet i Edu365
  • CD roms educatius.

CICLE INICIAL:

• Jocs d’Educació Infantil i Cicle Inicial
  • Clic: Activitats per Cicle Inicial
  • Programes de dibuix: Kid Pix i Paint
  • Llengües: Word Gallery, Adaptacions Word
  • Trencaclosques jocs de memòria i altres
  • Internet: Edu365.com
  • CD Roms educatius varis

CICLE MITJÀ:

• Conceptes bàsics de maquinari
  • Conceptes bàsics de l’entorn W98
  • Word: Introducció al processador de textos
  • Paint: Domini complet del programa
  • Clic: Diversos paquets relacionats amb el currículum de Matemàtiques, Llengües i Coneixement del medi.
  • Internet: Edu365.com, MUD’s curriculars de primària. Jocs educatius.
  • Internet: Navegació, cerques d’informació, desar informació, incloure informació en documents Word.

CICLE SUPERIOR :

• Conceptes bàsics de maquinari i de programari W98
  • Domini bàsic del processador de textos Word.
  • Domini bàsic del Power Point.
  • Fonament del tractament de gràfics Paint Shop Pro i ACDsee
  • Gràfics estadístics amb Word.
  • Internet: Edu365.com, MUD’s curriculars de primària. Jocs educatius.
  • Internet: Navegació, cerques d’informació, desar informació, incloure informació en documents.
  • Tallers de Creació de Pàgines Web i d'Edició de Vídeo