PROJECTE DE LECTURA

Des de l’any 1992 que a la nostra escola es desenvolupa el Projecte de Lectura.

S’ha prosseguit amb aspectes ja iniciats com:

• Continuar amb la mitja hora, com a mínim, de lectura setmanal, que es porta a terme a cada aula amb l’objectiu de llegir per gaudir. Es tracta d’un espai destinat a la lectura per a la lectura, per fruir sense exigir després cap treball a canvi, és a dir, treballar la lectura només pel gust.
  • Biblioteca d’aula. Altra vegada els alumnes de l’escola col·laboraran en la Biblioteca d’Aula comprant un llibre que els mestres recomanem i que es trien tenint en compte la qualitat, la varietat i els diferents interessos dels alumnes. La majoria dels alumnes fan donació d’aquest llibre a la seva aula, de manera que tenint en compte els que ja hi havia, més els que s’han incorporat després de la compra d’un llibre per Nadal, tenim comptabilitzats més de 6500 llibres de Biblioteca d’Aula. repartits entre les vint aules.
    Valorem molt positivament aquest fet i la col·laboració dels pares, i pensem que és una manera de renovar anualment els llibres que es van deteriorant, degut al seu ús, i renovar-la amb les adquisicions de les últimes novetats.
    Aquesta biblioteca d’aula es promou a les diferents classes amb el préstec de llibres per a casa. Els més petits se l’enduen el cap de setmana i a partir de Cicle Mitjà aquest préstec, també motivat pels mestres, depèn ja de les ganes, el temps i l’interès que tinguin els alumnes per llegir.
  • Fer una nova compra per la Biblioteca de l’escola. Pressupost per aquest any 450€. Aquest pressupost es reparteix a terços, entre l’escola, l’AMPA i l’Ajuntament.
  • Passar les proves de velocitat i comprensió lectora a començament i final de curs.