PROJECTE DE MATEMÀTIQUES

El projecte de matemàtiques és un conjunt d’activitats relacionades amb aquesta matèria curricular que l’escola treballa perquè els alumnes del centre potenciïn les seves capacitats d'intuïció, de raonament i rapidesa mental.

Algunes d’aquestes activitats ja fa anys que les estem portant a terme i les altres són propostes noves que posarem en marxa aquest curs 2004/05

CÀLCUL MENTAL:

• Descripció: L’escola va aprovar realitzar el projecte de càlcul mental fa més de 10 anys, segons la proposta de problemes graduats pel tractament de càlcul global que elabora EL QUINZET.
    Aquest projecte consisteix en el treball sistemàtic de càlcul global a partir d’unes sèries de 10 problemes (a Cicle Inicial, 5 problemes) de càlcul mental que l’educador proposa a classe. La dificultat de les proves ve donada pel resultat de les proves de diagnosis que permet avaluar el procés d’aprenentatge i maduració de l’alumne
  • Nivells: Als nivells de Primària que foren els que començaren el projecte, fa uns anys que s’hi afegiren els nivells d’Educació Infantil.
  • Avaluació
    Es passarà una prova de diagnosi a principi i final de curs

RAPIDESA DE CÀLCUL: :

• Descripció: És un projecte que hem aprovat realitzar-lo a partir d’aquest curs 2004/05 segons la proposta elaborada per EL QUINZET.
  • Nivells: Començarem les proves de rapidesa de càlcul a Educació Primària
  • Avaluació: Continuada.

CÀLCUL VISUAL O D’ESTIMACIÓ:

• Descripció: És un projecte que hem aprovat realitzar-lo a partir d’aquest curs 2004/05 càlcul segons la proposta elaborada per EL QUINZET.
  • Aquest projecte es basa en la imatge per obtenir la informació. A partir d’una imatge visual, l’alumne identifica el número sense comptar
    • Nivells: Es començarem el projecte de càlcul visual a Educació Infantil.

LA RESOLUCIÓ DE PROBLEMES:

• Descripció: Aquest projecte, aprovat amb el PCC l’any 1997, consisteix en aplicar un procés determinat en el moment de resoldre un problema. Partim de la premissa que resoldre un problema és un procés lent i complex. Per tant cal una lectura atenta de l’enunciat i que no es pot començar a resoldre’l si no es comprèn perfectament el què es demana.
    • Nivells: Primària
    • Avaluació:A final de curs es passarà la prova de problemes.

MATEMÀTICA MANIPULATIVA:

• Descripció:L'objectiu d'aquest projecte és treballar la Matemàtica d'una manera manipulativa, lúdica i interactiva. També posar el nen en situació de manipular, pensar, raonar, treure conclusions, etc.; i d'aquesta forma arribar a l´aprenentatge funcional i significatiu.
      Aquest projecte de Matemàtica manipulativa està pensat perquè cada mestre el faci servir en funció de la programació i concretament dels objectius de l'àrea de Matemàtiques que estan programats. Per tant de cada contingut seria convenient tenir algun joc que potenciï els conceptes treballats.
      Un altre aspecte fonamental d'aquest projecte és el treball en petit grup. Cada alumne hi aporta els seus propis coneixements i experiències, la seva manera de ser, la capacitat de buscar estratègies mentals per resoldre els problemes, etc...; d'aquesta manera potenciar la dinàmica de petit grup (normalment de quatre persones o parelles).
      Aquest material també permet treballar amb racons.
    • Nivells: Primària