30a. edició dels
Premis Mestre Sagrera

Palafrugell, 23 d’abril de 2015

En memòria del mestre i excel·lent alcalde de Palafrugell durant la II República, Josep Sagrera i Coromines, l’Ajuntament va convocar la 30a. edició dels premis que porten el seu nom, amb el desig de crear i difondre un viu interès als joves per a l’estudi i la investigació de l’entorn natural i social de la nostra Vila.

A principis d'abril els mestres del Cicle Superior es van reunir per seleccionar els treballs més destacats de cadascun dels dos grups de sisè per presentar-los a la convocatòria del premi. Així els treballs finalistes que es lliuraren a l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament foren:

Treballs Finalistes

• Història del cinema a Palafrugell
    (Mar Lucas Juscafresa, Elba Irene Cesar Peralta, Clara Merkel Ruiz)

• El nostre far
    (Aurelio Brocard Rey, David Alarcón Matés)

• Cap Roig
    (Daniel Franco Artiga, Nil Barrera Ruiz, Pau Comas López)

• Calella 1959-2000
    (Anna Morell Giraups, Jill Simmonds, Gerard Grau Galceran, Adrià Solés Sàbat)

• Fàbriques de suro
    (Jamal Aharchi Amghar, Gonzalo Sabater Berzal)

• Teatre Municipal de Palafrugell
    (Íker Martínez Beleña, Eric Rueda Loureiro)

El jurat del premi , format per membres del professorat de totes les escoles de Primària de la Vila i el regidor d'ensenyament Xevi Rocas, va d’atorgar un premi per escola. El resultat del jurat fou:
  • 1er premi:

Placa i 200 euros al treball: "Història del cinema a Palafrugell"
per
Mar Lucas Juscafresa, Elba Irene Cesar Peralta i Clara Merkel Ruiz.

• Menció especial del jurat:

Placa conmemorativa al treball: " Calella 1959 - 2000 "
per
Anna Morell Giraups, Jill Simmonds, Gerard Grau Galceran i Adrià Solés Sàbat

• Diplomes a tota la resta de finalistes i també als finalistes de la selecció prèvia de l'escola (9 treballs)

El dia 23 d’abril de 2015 es lliuraren els premis al Teatre Municipal de Palafrugell, en un lluït acte presidit pel Sr. Juli Fernàndez, alcalde de la Vila i d'altres personalitats.

Com ja és tradicional, en aquest acte, l’Ajuntament obsequià a la nostra escola amb un lot de llibres.