FEM DE PERIODISTES

Fem de periodistes és un taller on bàsicament s'ha treballat, amb els nens i nenes de tota l'escola, els diferents mitjans de comunicació i informació majoritàriament escrits, tot i que també s'ha fet referència a la importància dels mitjans audiovisuals com la televisió i el cinema fent esment també a la ràdio. S'han tractat la major part dels mitjans pels quals ens arriba la informació. Vam iniciar el curs tot descobrint els diaris i les revistes així com també altres fonts d'informació com poden ser els rètols que veiem a la carretera o a les botigues i centres comercials i la informació que ens donen. Hem analitzat pàgines de diaris i la seva estructura, igualment també hem vist revistes de diversos tipus i les hem llegides (Cavall Fort...) El món dels anuncis també s'ha tractat; cada nen ha pogut fer un anunci inventat. Els nens i nenes més petits han elaborat notícies més senzilles i de coses més properes a ells; amb els grans s'han treballat tota mena de notícies i la seva estructura a les sessions del taller. A les imatges també se'ls ha donat la importància que requereixen. Els alumnes i les alumnes han fet il.lustracions per les notícies i han après a fer peus de "foto".Un altre dels temes que també s'ha repassat és el dels entreteniments. Hem treballat el còmic, sopes de lletres, acudits ...

Un altre aspecte al que s'ha donat importància és la font d'on vénen les notícies i també hem treballat vàries informacions per tal d'impulsar el sentit crític, i començar a identificar diferents formes d'explicar un mateix fet.

El.laboració d'una revista: El segon trimestre, un cop els nens i nenes ja estan familiaritzats amb diferents tipus de publicacions, principalment l'hem destinat a fer treballs que després han conformat la revista de l'escola.

En el darrer trimestre hem treballat en la confecció d'algunes pàgines que podrien conformar un diari.