iNICI

AGENDA 21

L’any 1992 va tenir lloc a Rio de Janeiro la Conferència de les Nacions Unides sobre el Medi Ambient i Desenvolupament, coneguda com a Cimera de la Terra. Representants de 179 estats es van reunir per debatre les estratègies a seguir per assolir el desenvolupament sostenible del planeta. De la Cimera va sorgir un pla de treball per al segle XXI: L’Agenda 21.

Però per fer realitat aquest projecte planetari cal “pensar globlalmenti actuar localment”, tal com diu el famós eslògan. Per això, en el capítol 28 de l’Agenda 21 es fa una crida a tots el pobles i ciutats perquè elaborin la seva pròpia Agenda 21 local, que tradueixi els objectius generals en plans i accions concretes per a la seva localitat.

El curs 06/07 l’ escola es va adherir al projecte d’ Agenda 21 escolar de l’ Ajuntament de Barcelona i renovarem el mateix compromís per aquest curs 10/11.

L’educació ambiental tracta “d’aconseguir que la població tingui consciència del medi ambient i s’interessi pels seus problemes i que compti amb el coneixements aptituds, actituds, motivació i desig necessaris per treballar en la recerca de solucions als problemes actuals i per prevenir els que puguin aparèixer en el futur”.

L’escola és un lloc idoni per aprendre a viure de manera més sostenible a partir de les descobertes i propostes de tots els seus membres, perquè dóna la possibilitat de participació real necessària per a aquest procés. En el marc del centre educatiu és possible debatre obertament els problemes que s’han de resoldre, decidir, conjuntament quines són les prioritats i quines són les propostes més adequades per dur-les a terme, i executar i controlar les decisions preses col·lectivament.

Tenint en compte que ja és el cinquè curs que treballem al centre els principis de l’ Agenda 21, hem cregut que aquests temes ja queden integrats en el funcionament general de l’ escola i que seran tractats en el moment oportú o en la vida diària del centre pel propi tutor/a.

Així, doncs, seguirem fent :

• Recollida selectiva de les deixalles
  • Estalvi d’ energia
  • Estalvi d’ aigua, etc.
  • O sigui reduint, reciclant i reutilitzant.

També a l’ espai de temps que farem d’ Agenda 21, dins de l’horari dels nens i nenes de quart de Cicle Mitjà, ens dedicarem a la cura de les plantes del pati i a l’ elaboració de l’ hort . Alhora tots ells tindran cura també de les plantes aromàtiques i ornamentals que hi ha al voltant de l' hort. Amb aquestes activitats ens proposem que els nens i nenes aprenguin a estimar i respectar, encara més, la natura, amb la seguretat que aquest treball afavorirà també el medi ambient de l’ escola.