INICI

ANIMACIÓ A LA LECTURA

A l’ Educació infantil, aquest curs 10-11 es continuarà fent una activitat d’animació a la lectura promoguda des de la biblioteca que , des del seu inici fa ja quatre cursos . Un cop a la setmana tots els nens de cada nivell de l’ educació Infantil pugen a la biblioteca per escoltar contes, parlar al voltant d’ ells i poder passar una estona fullejant-los. Cada setmana puja mig grup de cada nivell.

També es continuarà amb l' activitat adreçada als alumnes de P5: “La maleta creativa”. L’activitat serà voluntària i consistirà en tenir a casa de cada família, durant una setmana, una maleta amb un llibre, al principi en blanc, en el qual podran escriure i inventar històries, que segueixin el fil d’ allò que una altra família haurà iniciat i d’aquesta manera gaudir una estona del plaer de crear tots plegats un conte.

Aquestes històries s’ hauran de crear conjuntament entre els nens i nenes i els adults de la família, que seran els encarregats d’ escriure-les.

Les il·lustracions poden estar realitzades tant pels nens/es com pels grans.

La maleta anirà rotant . Els alumnes s’ emportaran la maleta a casa el dimecres de la setmana reservada i l’hauran de tornar el dimecres següent per així continuar l’ordre establert.

Aquesta activitat també es farà amb els/les alumnes de segon, a demanda de les famílies,a mb la novetat que seran ells/es els que hauran d' escriure els contes.

Com a quart any consecutiu , els alumnes de Cicle Inicial, dins del seu horari de sisena hora, duen a terme una activitat en la que hi participen setmanalment tots els nens i nenes del cicle, que té com a objectiu principal l’animació envers la lectura.

Aquesta activitat, el curs 09-10 es va ampliar a l' alumnat de Cicle Mitjà i aquest curs es continuarà fent.

Per als nens i nenes de Cicle Superior , s' ha organitzat, en col·laboració amb el/la mestre/a que fan l' àrea de Medi natural i sovial, una activitat de recerca d' informació a la biblioteca, al voltant de temes de treball que es promocionen des d' aquesta àrea.

Al Cicle Inicial es continuarà fent una activitat que es va iniciar el curs 07-08, anomenada “La maleta viatgera”. Consisteix en una maleta que viatja setmana a setmana per les cases dels nens i nenes de primer amb quatre llibres a dins :

• “Los números en la naturaleza”. L. Bouton. Editorial SM.
  • “ La petita guineu ”. Kate Banks. Editorial Joventut.
  • “ El cirerer ”. Alba Garcia Puig. Editorial Sd.
  • “ L’hora ”. Céline Bour- Chollet. Editorial Cruïlla.

La finalitat d’aquesta activitat és que cada dia, durant la setmana que cada família la tingui a casa, puguin gaudir de la lectura d’aquesta petita selecció de llibresi que passin una estona agradable en família al voltant d’ històries que els endinsaran en el món fantàstic de la literatura infantil.

Es fa d’ aquesta manera perquè la lectura, en aquesta edat, és millor que sigui compartida amb un adult, així en la mida que pugui cada família, se’ls demana quedediquin cada dia una estona als seus fills/es i els acompanyin en aquesta activitat.

Donada la bona acceptació d' aquesta activitat i el nombre elevat de famílies que hi van participar, fa dos cursos es va ampliar a Segon de Cicle Inicial i es continuarà fent durant aquest curs 10-11.

Els llibres que podran trobar els alumnes de segon a dins de la maleta seran :

• " Colin i la increible migdiada". Leigh Hodgkinsm. Editorial COCO BOOKS
  • "Egipte". Sylvie Baussier. Editorial Cruïlla
  • "L' Eriçó". Gustavo Roldan. Editorial Thule.
  • "Qui sap què pot passar de nit !". Cuetka Sokolou. editorial Malsinet

Els nens i nenes de quart participaran en l' activitat "Atrapallibres" 6è premi de literatura infantil" en la que han de llegir tres llibres i votar-los. El llibre que obtingui més votacions de totes les escoles serà el llibre premiat d' aquesta edició.

A banda d' aquestes activitats, tots e ls alumnes de Primària tenen la possibilitat d’utilitzar el servei de préstec dels llibres de la Biblioteca. L’ horari per a cada cicle serà :

• PRIMER: dijous de 9h a 10h ( començarà al gener)
    • SEGON : divendres de 12'15h a 13h.
    • TERCER : divendres de 12'15h a 13h.
    • QUART : dimarts de 12'15h a 13h
    • CINQUÈ : dimarts de 12'15h a 13h
    • SISÈ: dimarts de 11'30h a 12'15h

La mestra responsable de la biblioteca, Milagros Nuñez, continuarà fent d’ intermediària entre els mestres de l’ escola i la Biblioteca Bonmaison, possibilitant l’ accés a materials relacionats amb els diferents projectes que es treballin a l’ Educació Infantil i al Cicle Inicial. S’ encarregarà de fer la gestió dels préstecs, mentre la biblioteca de l’ escola no estigui en actiu del tot.

Els alumnes de P5, cicle inicial, quart i els de Cicle Superior, aquest curs faran uns tallers en aquesta biblioteca.

Bibliomaleta

Com en cursos anteriors, comptem amb aquest recurs facilitat pel Centre de Recursos de Ciutat Vella que té com objectiu principal potenciar i dinamitzar la lectura als diferents cicles. Donada la bona acollida que va tenir per part de totes les parts implicades, enguany també hi participarem.