AULA D'ACOLLIDA
És un espai adient perquè l'alumne nouvingut rebi una atenció adequada a les seves necessitats sense que perdi el contacte amb la resta del grup classe al que està adscrit.
S'intenta donar als nens o a les nenes nouvinguts una atenció emocional i curricular personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana.
En principi, la durada de l'assistència a l'àula ha d'anar disminuint a mesura que avanci en els aprenentatges.
La incorporació o sortida es pot donar en qualsevol moment del curs.
Qui és i què fa el/la tutor/a de l'aula d'acollida?
El/La tutor/a de l'aula d'acollida ha de ser el referent més clar per a l'alumnat nouvingut però és responsabilitat de tota la comunitat educativa la resposta que s'ofereix a aquest alumnat per a la seva plena integració al centre.
- Realitza una avaluació inicial a l'alumne quan arriba al centre.
- Col·labora en l'elaboració de plans individualitzats i adaptacions o modificacions del currículum d'acord amb les necessitats de cada alumne.
- Gestiona l'àula d'acollida
- Promou la integració de l'alumnat nouvingut a les seves àules de referència.
Per tal de dur a terme les seves funcions el/la tutor/a de l'àula està en continu contacte amb el/la tutor/a de l'alumne i si ho creu convenient amb tots els professors del Cicle corresponenent així com ha d'informar a tot el Claustre quina és la seva funció a l'escola.
De la mateixa manera i a causa de la flexibilitat que suposa la seva feina, si ho creu convenient demana col·laboració a altres cursos per tal de fer activitats complementàries.
P. ex., vam fer un treball d'introducció a la llengua amb ajut d'Educació Infantil (P3) aprofitant l'estona de catifa i treball d'hàbits que ha estat del tot satisfactòria.
El/La tutor/a de l'àula d'acollida també té contactes amb les famílies i amb altres professionals especialistes (ELIC, EAP…)