PROJECTE INTEGRASONS

L'Escola Can Clos ha estat escollida per participar en aquest projecte social, educatou i artístic tant enriquidor pels nostres alumnes.

Integrasons és una associació sense ànim de lucre destinada a organitzar, gestionar i promoure activitats d'integració social, cultural i comunitària, de sensibilització i de formació.

La seva missió és enriquir i transformar la pedagogia, ocupació i ètica de la infància i la joventut. Actualment, centra la seva activitat en la formació d'orquestres infantils i juvenils com a model per a la inclusió social i el diàleg multicultural. El mètode “Integrasons” sorgeix de la combinació entre tres camps vocacionals: el social, l'educatiu i l'artístic.

VIDEO INTEGRASONS

L'Agenda 21 Escolar és un programa pensat per facilitar la implicació dels centres educatius en l'ambiciós projecte planetari d'imaginar i construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l'entorn més immediat.

L'Escola Can Clos, des de l'any 1980/81 duu a terme un Projecte, que comprèn la utilització d'una Aula de Ciències i un Hort, com a recurs pedagògic i eina d'aprenentatge. Aquest Projecte va néixer arrel de constatar la necessitat de donar als nostres alumnes uns elements d'aprenentatge més vivencials, integrats en el seu entorn.

Aquest projecte ens dóna la possibilitat de vertebrar en el camp de les Ciències i el Medi les activitats curriculars que es realitzen dins i fora del aula.

L'escola fa un procés d'integració d'aquest projecte a la programació de les àrees de Medi Natural i Social, Matemàtiques, Plàstica i Llengua. (PCC)

AULA DE CIÈNCIES

Disposem d'una aula de Ciències, destinada a facilitar l'actualització científica i didàctica de les ciències. Està dotada de recursos materials, per utilitzar dins i fora de l'aula, tant els d'us quotidià com els específics de laboratori i eines TIC.

L'objectiu és donar resposta a les necessitats d'educació científica als nostres alumnes, fomentar la construcció dels propis aprenentatges en aquesta àrea i treballar ciències des d'una perspectiva on el pensar, fer i comunicar, esdevingui un procediment metacognitiu habitual dels alumnes.

Des de el curs 2009-10 el Departament d'Educació (Consorci), ens fa la proposta d'entrar a formar part del PAC (Projecte d'Autonomia de Centre) inclòs dintre del PMQCE (Projecte per a la Millora de la Qualitat dels centres Educatius). Té una durada de quatre anys a partir del primer any d'aplicació (2010-11).

Aques projecte presenta unes linies d'actuació que van encaminades cap a una millora d'aspectes com el rendiment educatiu, la cohesió social i el nivell d'eficiència.

Aquest PAC ha implicat un reajustament d'objectius de centre a nivell