CARNAVAL 2005

DISCURS

Autoritats, caganius, marrecs, vailets, nois, noies i mamífers:

Bon dia i bona hora!!!!Déu vos guard! I sobretot que Déu ens guardi ja què el món està.....qui ho havia de dir!...boig, boig, molt boig. No passeu ànsia que aquí estic jo : missatger del vostre desitjat i únic Sa Majestat Carnestoltes...! Bo que tanta porra amb "lo" món, passem i anem a "lo nostro". Matem aquest inici...i pensem, somriem, en l'esperit que arriba per il.luminar les vostres vides, per despertar somriures, per alimentar els vostres desitjos, i esperances més amagades, passions més inconfessables...Jo encarno l'esperit del que és prohibit, d'allò que ens està vedat, del "pecat" que ens atrau, del morbo complaent.

Apa nois! No us atabaleu i anem a pams!

Sa Majestat em mana - i jo obeeixo- que us transmeti la seva complaença, la seva aprovació per les noves activitats que es desenvolupen en aquesta escola, en aquest i successius cursos escolars. Aquells de vosaltres que sou entenimentats i assenyats, ja sabeu del que parlo! Vull dir que les activitats MUS-E que tenen lloc en aquest centre són orgull i element de plaer de sa Majestat En Carnestoltes. A més, ja podeu suposar que el poder i influència del nostre estimat i generós "senyor" ha contribuït a estirar les cordes que han fet possible que us toqui aquesta veritable "loteria". Quina sort que teniu lladres! Ja podeu ja...caminar estirats! Com us envegen!

Els del Cicle Inicial com ballen! Res de balls de patacada! Quina elegància! Com la senyoreta us fa ballar com baldufes! Com us fa ballar l'aigua als ulls! Guaita quina categoria!

Els del Cicle Mitjà com es mouen i actuen! Quins actorassos! Ja voldrien ja, els magnats de Hol·lywood tenir-vos i els dels "Actor's Studio" copiar-vos i...els sords escoltar-vos.

Quina gatzara! Ara bé ...un consellet d'aquest humil ambaixador: a Sa Majestat no li agraden gens certes cosetes: s'han d'evitar de totes totes, moure escàndol, moure brega, moure xivarri, moure racons, que no porten enlloc. De vegades sembleu un allau de bous, pardalets! Les formes i maneres heu de millorar si voleu "volar". De més d'un de vosaltres em podien dir allò de "Com més petita és la nou, més soroll mou!. Alegria sí, però amb respecte vers els altres! Si no ho feu així, us estirareu (després d'aquí un temps) dels cabells per les possibilitats perdudes. No sabeu les coses bones que es poden fer abans de què estireu la pota! Aprofiteu el temps, valoreu les coses bones de la vida!. Seguiu aquests consells i ...: endavant les destrals!

I que puc dir del Cicle Superior? Sa Majestat està molt content dels vostres esforços, atenció i progressos! Qui ho havia de dir! Molts de vosaltres, de vegades "adormits" i "anònims" ...quin art, quines habilitats i destreses "guardàveu" pollets meus! Fins i tot L'Eduard pensa allò tant amanit de :Ves-li al darrera!: Semblava gatet i és gat mesquer!

I com no esmentar l'home que ha fet possible totes aquestes activitats: Yehudi Menuhin! Aquest home en majúscules! Aquest gegant!. Com puc oblidar un home que tota la vida ha aplicat la màxima següent: Respecte vers els altres, respecte vers un mateix. I sabeu com? Traient de nosaltres el millor que podeu desenvolupar, el millor que podem oferir a nosaltres mateixos, i als altres. I aquesta és la forma de créixer!. Créixer física i espiritualment!

Crideu amb mi:

"Yehudi Menuhin ets un bon amic!"

El Menuhin és un "Quixot" del segle XX! Jo que sóc home de lletres i sé de lletres, i tinc molta lletra menuda i sé distingir allò que és lletra molta... ara que sóc a Escola de primeres lletres... aprofito per aconsellar la lectura d'un llibre grandiós: El Quixot!. Ell, com nosaltres, ve d'un món que s'acaba i es projecta vers un món que s'albira. Tant de bo que nosaltres tinguem la sort que homes dels seus temps, no van tenir: que els nous temps siguin sinònim de prosperitat, pau i esperança.

I arribat aquí parlem de temps, però meteorològic!

Tornar a la pàgina principal