Agrupaments d’Atenció a la Diversitat
|
El
curs 1998-1999 es va implantar a l’escola el funcionament dels
agrupaments d’alumnes. Es tracta de distribuir els alumnes en
tres grups per cada cicle de Primària per treballar les àrees
instrumentals: Matemàtiques i Llengua.ObjectiusEls objectius que pretenem assolir, amb l’organització de l’escola en agrupaments d’atenció a la diversitat són:
· Donar resposta a la diversitat de necessitats educatives del nostre alumnat · Atendre de forma més individualitzada els alumnes treballant en grups reduïts · Adaptar l’ensenyament als diferents ritmes d’aprenentatge · Aconseguir el màxim progrés possible dels alumnes d’acord amb les seves capacitats. · Estimular la participació, l’interès i l’esforç mitjançant continguts adaptats a les seves possibilitats. · Evitar conflictes de disciplina provocats pel desinterès davant de continguts llunyans del seu nivell de formació. · Estimular l’autoestima mitjançant la constatació del seu avenç formatiu. · Fer-los prendre consciència que l’esforç és el motor de l’aprenentatge. · Facilitar als alumnes nouvinguts l’adaptació a l’escola i a la nova realitat cultural. · Aconseguir, sempre que sigui possible, la integració de l’alumne en el nivell educatiu que li correspon.
|
Projecte Èxit
|
Aquest
projecte forma part de la política educativa de l’ajuntament de
Barcelona, pretén afavorir una escolarització obligatòria òptima per
tot l’alumnat dels centres públics de Primària i Secundària. Des d’aquesta perspectiva i amb el suport del Departament d’Educació, el curs 2001/2002 s’ha iniciat aquest Projecte al Districte de Sants-Montjuïc, amb el objectius següents:
Actuació: Aquest projecte s'ha concretat en la potenciació de la continuïtat de l'escolaritxzació obligatòria (6-16 anys) a la zona d’Hostafrancs. El nostre centre educatiu hi està implicat. Accions:
|
Projecte
Biblioteca Escolar "puntedu" un espai de coneixements i aprenentatge
|
Llegir text, imatges, mapes,...dona l’oportunitat d’accedir a un conjunt de processos intel·lectuals i a apropar-se a eines d’estudi i de recerca.
En la societat de la informació i amb una realitat canviant, es necessari ensenyar a utilitzar els suports de la informació de manera que permetin l’autoaprenentatge. Hem d’educar els hàbits lectors però a la vegada hem de despertar la passió per la lectura, l’interès per la investigació i el coneixement i adquirir la sensibilitat adequada per gaudir de la poesia i la música. Els llibres i els altres documents d'emmagatzament i registre d’informació, han de ser accessibles a tot el professorat i alumnat de l’escola. El projecte d’innovació educativa “La biblioteca escolar puntedu. Un espai de coneixement i aprenentatge” ens ha obligat a repensar l’organització, la gestió i la dinamització pedagògica apostant per una educació innovadora. L’utilització de la biblioteca-mediateca escolar “puntedu” ens permet:
|
Projecte
cooperatiu per al foment de la reutilització de llibres de text i
material didàctic complementari.
|
La motivació de l’equip docent del centre a impulsar aquest projecte,té per objectiu evitar les desigualtats i la discriminació entre els alumnes generada per la impossibilitat de les famílies de fer front a les despeses de llibres de text i material escolar. Objectius: · Garantir la igualtat en les condicions d’escolarització a tot l’alumnat · Evitar la marginació per manca de material o llibres. · Assegurar que tots els nostres alumnes tinguin les mateixes oportunitats i facilitats d’aprenentatge. · Afavorir la cohesió social i l’equitat educativa. · Ajudar les famílies amb una situació econòmica desfavorida, Reduint la despesa familiar en concepte de llibres de text i material didàctic complementari. · Fomentar la responsabilitat i la cura del material didàctic complementari. · Fomentar els valors de solidaritat, capacitat de compartir i respecte al bé comú. · Fomentar la cooperació entre tots els membres de la comunitat educativa. · Educar en els criteris de consum racional i sostenible i per l’estalvi ecològic i econòmic. · Promoure la cultura del reciclatge i la reutilització dels recursos. · Promoure projectes educatius de centre compartits i gestionats per la comunitat educativa. · Millorar quantitativa i qualitativament els recursos didàctics disponibles als centres educatius.
|