|
LA NOSTRA ESCOLA |
Tots estem implicats en un projecte comú: l'educació dels nostres alumnes. Som una escola pública, oberta al barri, que fa partícips les famílies dels nostres alumnes, des del respecte a la seva cultura, llengua o religió, en aquest projecte. |
Fem que tothom es senti inclòs, treballem per aconseguir una escola a mida de cada nen i de cada nena. Us oferim atenció individualitzada i un temps d'adaptació al ritme d'aprenentatge de cada alumne, però també el treball quotidià dels valors del respecte, la tolerància i la solidaritat, que fan possible la convivència des de la diversitat. |
Escola pública, declarada d'Atenció Educativa Preferent que, amb un equip docent de professionals (mestres-tutors, mestres especialistes i mestres de reforç) ofereix gratuïtat i garanteix un nombre reduït d'alumnes per grup. |
TRETS D'IDENTITAT |
L’alumnat del centre prové, en part, de la zona geogràfica d’influència de la nostra escola, però també d’altres zones sovint llunyanes. Majoritàriament (87%) prové de famílies nouvingudes al nostre país: Xina, Pakistan, India, Sud-amèrica, Ucraïna, Romania, República Txeca, Bulgària, Polònia, Marroc, Algèria... tots ells amb parles i sistemes educatius diversos i amb baix nivell adquisitiu. Els nostres alumnes no sempre han estat escolaritzats i/o han patit una escolarització deficient. El seu nivell educatiu acostuma a ser molt baix. Una altra característica és la mobilitat de les famílies que repercuteix en el procés educatiu dels alumnes:
|
Fomentem l’educació en valors intel·lectuals i socials universals, que sempre són presents en el procés educatiu que desenvolupem a l’escola. Aquests valors es reforcen per aconseguir l’educació integral de nens i nenes de 3 a 12 anys. |
µ Considerem que l’aprenentatge de la llengua catalana es essencial, ja que la seva finalitat és que esdevingui un mitja de comunicació, d’estudi i de creació. (Projecte Lingüístic)
µ Iniciem l’aprenentatge de la llengua castellana a primer, amb la finalitat de que a sisè aconsegueixin un bon domini oral i escrit. (Projecte Lingüístic)
µ Iniciem l’aprenentatge del Castellà dels alumnes que assisteixen a les aules d’Acollida, un cop han promocionat a l’aula ordinària. (Projecte Lingüístic)
|