L’escola disposa d’una aula d'educaciò especial que atén alumnes que presenten dificultats lleus d'aprenentatge deguts a desenvolupament inmadur, discapacitats cognitives, o bé derivats de transtorns emocionals, de conducta o de personalitat, prioritzant l'atenció en els primers cursos d'escolaritat (E. Infantil, C. Inicial).

Intencions

Promoure l'independència de l'alumne.
Desenvolupar els hàbits socials, de treball i conducta, millorant l'activictat d'autocontrol, l'autoestima i la comunicació.
Ensenyament d'habilitats funcionalsper adquirir la competència en l'entorn natural, el més normalitzat possible.
Aconseguir la major participació possible en el currículum ordinari.

Intervenció

Els alumnes comparteixen la majoria d'activitats amb el seu grup classe de referència, intervenint la mestra d'educació especial en l'aula ordinària conjuntament amb la tutora.
En altres activitats prèviament definides, es fa un reforç de les àrees instrumentals (llengua catalana, castellana i matemàtiques) segons necessitats i possibilitats d'atenció.
Conjuntament amb les tutores dels alumneses fa un seguiment del procés d'aprenentatge i s' informa els pares a través d'entrevistes periòdiques.

Organització

Situar l'alumne amb NEE en els grups on millor pugui treballar amb els seus companys.
Agrupaments flexibles.
Desdoblament del grup, treball per parelles.
Grans grups.
Atenció individualitzada o petit grup.
Incorporació de la mestra A.E.E en l'activitat educativa de l'aula ordinària.

Recursos metodològics

Seleccionar material i recursos que millor afavoreixen l'aprenentatge d'acord amb les necessitats i característiques dels alumnes.
Intentar utilitzar els materials habituals del grup-classe.
Utilitzar estratègies que facin a l'alumne sentir-se segur i valorat.

Tornar a la pàgina d'inici
Tornar a la pàgina inicial d'activitat i projectes

14-Dic-2015 16:16