L’escola disposa d’una unitat de suport a l’educació especial que atén alumnes que presenten dificultats greus d’aprenentatge deguts a deficiències mitjanes, o bé derivats de trastorns emocionals, de conducta o de personalitat.

Àmbits

A l’aula es treballa amb els alumnes tenint en compte 3 àmbits:

• Millora de les habilitats socialso capacitats bàsiques ( millorant els hàbits de comportament, els hàbits de treball, la capacitat d’autonomia,...)
  • Millora dels aspectes emocionals (motivant i donant confiança, millorant l’autoestima, la capacitat d’autocontrol, ...)
  • Millora dels aspectes curricularso competènciesbàsiques (seguint Plans individualitzats (PI) o adaptacions curriculars).

Intervenció

Tant la tutora com l’educadora de l’USEE, poden combinar l’atenció individualitzada als alumnes amb necessitats educatives especials amb
el suport dels mateixos en el propi grup classe si les seves característiques ho permeten, facilitant així la seva inclusió al grup.

Recursos metodològics

Igualment, els recursos metodològics s’adapten a les necessitats i característiques de l’alumnat. Principalment s’utilitzen:

• La conversa com eina pedagògica.
  • Elaboració o adaptació de materials didàctics per facilitar els aprenentatges.
  • Promoure la utilització autònoma dels coneixements que aprenen.
  • Partir dels seus interessos.
  • Explicar els objectius d’aprenentatge.
  • Establir estratègies de col·laboració i ajut.
  • Fomentar experiències d’èxit a l’aula.
  • Utilitzar materials de suport molt variat.
  • Afavorir la reflexió i l’autoavaluació

Tornar a la pàgina d'inici
Tornar a la pàgina inicial d'activitat i projectes

25-Abr-2018 10:58