PLANTEJAMENT  EDUCATIU

OBJECTIUS

EDUCACIÓ INFANTIL

EDUCACIÓ PRIMÀRIA

CARÀCTER  INSTITUCIONAL

RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES

CARTA COMPROMÍS EDUCATIU

 

 

 

PROJECTE  EDUCATIU 

DEL  COL.LEGI  ALFAGEME

 

PLANTEJAMENT  EDUCATIU

El nostre projecte educatiu que es caracteritza per:

Respecte a totes les persones i els elements de l’entorn i el medi ambient.
Educació en la igualtat, la coeducació i la inclusió, com a eina pel respecte dels drets de tots.
Convivència amb solidaritat, pau, pluralisme i equitat per a una bona cohesió i integració de tots exercint una coresponsabilitat adient.
Consciència de les eleccions per a aconseguir una llibertat responsable.
Coneixement per encaminar-nos cap a l’excel·lència i l’assoliment de competències de qualitat.
Emprenedoria com a motor de la comunitat i l’arrelament de les persones a la societat.

Tornar al inici

OBJECTIUS


 Concretament es prioritzen els objectius següents:

    • Oferir una proposta d’activitats acadèmiques que proporciona el desenvolupament de les competències bàsiques escolars de cada alumne, corresponents als diferents nivells educatius establertes en el currículum ordinari.
    • La feina metodològica i didàctica a les aules per a propiciar el desenvolupament integral de tots i cadascun dels alumnes.
    • Prioritzar les competències comunicatives i lingüístiques, les matemàtiques i l’autonomia i iniciativa personal dels alumnes, tal i com proposa la normativa vigent.
    • L’ús de les TIC i els recursos digitals pe afavorir la millora dels processos d’ensenyament i aprenentatge, de la competència digital i dels resultats escolars.
    • Contemplar la lectura com a eix vertebrador dels aprenentatges en totes les àrees i matèries curriculars
    • Propiciar activitats diàriament que contribueixin a la consolidació d’un hàbit de lectura independent i reflexiu que permeti formar lectors capaços d’accedir al contingut de qualsevol text.
    • Accions de dinamització lingüística i comunicativa en els àmbits acadèmics i d’interculturalitat per afavorir el plurilingüisme efectiu dels alumnes i incrementar el domini de llengües a Catalunya d’acord amb el Marc Europeu comú de referència.
    • La personalització dels aprenentatges a través de l’atenció individualitzada per donar resposta educativa amb atenció metodològica adequada a les necessitats de tots els alumnes, l’orientació educativa i l’acció tutorial.
    • L’emprenedoria en totes les etapes educatives com a eina per a l’autoconeixement de l’alumne, afavorint la creativitat i la innovació.
    • La implicació i el compromís amb la família en el seguiment de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne, a través de la carta de compromís educatiu i de l’impuls d’estratègies de participació.

    Tornar al inici

    EDUCACIÓ INFANTIL

    En Educació Infantil s'ofereix:

    -Una educació que afavoreixi el desenvolupament integral dels infants a partir de
                . relació emocional positiva amb els altres i amb expectatives d’èxit
                . diversitat d’experiències
                . adaptació als ritmes d’aprenentatge

    -Una educació comuna, inclusiva i coeducadora fonamentada en l’atenció a tots els infants en la seva diversitat.

    -Una educació que s’ocupi de detectar les dificultats dels infants optant per la intervenció responsable i compartida amb la família des del respecte i la no-discriminació.

    -Una educació que es faci càrrec de la coordinació amb el primer cicle d’Educació Infantil i la continuïtat d’aquesta educació en el procés educatiu de l’Educació Primària.

    Els objectius de l’Educació Infantil són:

    1. Desenvolupar globalment les capacitats dels infants durant els primers anys de vida, iniciar el procés d’aprenentatge, prevenir i/o compensar els efectes discriminadors de les desigualtats d’origen social, econòmic o cultural.

    2. Vetllar per la coherència entre l’acció educativa del segon cicle de l’educació infantil i els primers anys de l’educació primària.

    3. Assegurar la detecció precoç de les necessitats educatives específiques i de les manifestacions evolutives que puguin indicar un risc de trastorn dels alumnes, que han de rebre una atenció ajustada a llurs característiques singulars.

    4. Cooperar estretament amb les famílies, que són el primer referent afectiu dels infants i tenen la responsabilitat primera de llur educació.

    5. Ajudar els alumnes a desenvolupar les capacitats que els permetin identificar-se com a persones amb seguretat i benestar emocional, viure unes relacions afectives amb si mateixos i amb els altres.

    6. Conèixer i interpretar l’entorn, desenvolupar habilitats de comunicació, expressió i comprensió per mitjà dels llenguatges,  i també tenir una primera aproximació a una llengua estrangera.

    7. Adquirir instruments d’aprenentatge i desenvolupar progressivament l’autonomia personal.

    8. L’avaluar del desenvolupament personal i de l’aprenentatge durant l’educació infantil del grau d’assoliment dels objectius educatius i  facilitar l’adaptació de l’ajut pedagògic a les característiques individuals de cada infant.

    9. Impulsar i facilitar la cooperació i la corresponsabilització de les famílies en l’educació dels infants.

    10. Facilitar la informació suficient a les famílies sobre l’evolució educativa de llurs fills i l’assoliment dels objectius educatius.

    Tornar al inici

    EDUCACIÓ PRIMÀRIA

    En aquesta etapa educativa es proporciona a l’alumnat un marc d’aprenentatges que li permeti iniciar-se en l’adquisició de les competències bàsiques, en l’aplicació dels instruments necessaris per adquirir nous aprenentatges, una educació que els permet assegurar el seu desenvolupament personal i posar les bases d’una formació basada en l’autonomia personal, la responsabilitat, la solidaritat, la llibertat, la participació i el compromís individual i col·lectiu.

    Les competències bàsiques són l’eix vertebrador del procés educatiu. El currículum orientat a l’adquisició de competències estableix que la finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nens i les nenes adquireixin les eines necessàries per entendre el món i esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu que ens ha tocat viure.

    Els objectius de l’Educació Primària són:

    1.Assolir el currículum d’educació primària en un mínim de sis anys organitzats en cicles de dos cursos.

    2. Proporcionar a tots els alumnes una educació  d’acord amb les competències bàsiques fixades en el currículum.

    3. Adquirir i desenvolupar les habilitats i les competències relatives a l’expressió i la comprensió orals, l’expressió escrita i la comprensió lectora, les competències en matemàtiques i les competències necessàries per a l’ús de les noves tecnologies i de la comunicació audiovisual.

    4. Desenvolupar la capacitat d’esforç, de treball i d’estudi.

    5. Expressar el sentit artístic, la creativitat i l’afectivitat.

    6. Conèixer els elements bàsics de la història, la geografia i les tradicions pròpies de Catalunya que els facilitin l’arrelament.

    7. Avaluar els alumnes de maner contínua i global i del grau d’assoliment de les competències bàsiques.

    Tornar al inici

    CARÀCTER INSTITUCIONAL


    EL Col·legi Alfageme, és un centre educatiu concertat per la Generalitat de Catalunya i de titularitat privada, d’una sola línia que imparteix el segon cicle d’Educació Infantil i l’Educació Primària oferint continuïtat en centres d’ESO associats.

    Pretén oferir una proposta educativa integral que tingui en compte tots els aspectes de la personalitat dels infants, que vetlli per aconseguir l’equilibri emocional, mental i físic de cadascun d’ells, que ajudi a la construcció de la seva identitat, a l’establiment de nexes positius amb una societat diversa i a mantenir una relació sostenible amb el seu entorn.

    L’escola és una entitat molt arrelada al barri, amb més de 45 anys d’existència i experiència. Valorada per perseguir una relació respectuosa entre tots els membres de la comunitat educativa sense oblidar l’autoexigència, la coherència i la capacitat de comprensió de sentiments aliens, l’esforç personal i la responsabilitat.

    Com a centre educatiu concertat , la nostra missió és l’educació integral de nens i nenes, al llarg del seu camí personal i acadèmic, el seu desenvolupament  social, acompanyat de les famílies cap a la construcció de la identitat dels seus fills i filles.

    L’escola ALFAGEME es diferencia per oferir un projecte educatiu que busca ser reconegut per:

    1. Ser una escola reconeguda pel bon treball de les llengües necessàries en la nostra societat actual: català, castellà i l’anglesa
    2. Ser una escola oberta a la participació en la comunitat
    3. Ser una escola en ús de recursos digitals, fet que comporta que els alumnes puguin emprar-los com a vehicle d’aprenentatge.

    L’equip directiu, el personal docent i els professionals administratius i de serveis del nostre centre intenten reflectir en la seva activitat diària uns  valors compartits, entenent que el seu saber fer i estar són model d’aprenentatge pels alumnes i que és una responsabilitat compartida ajudar-los a formar-se com a persones per viure en societat.

    HORARI
    L’escola està oberta des de 9h a 17h  amb servei d’acollida de 8h a 9h i de permanència de 17h a 18h.

    SERVEIS
    L’escola ofereix els serveis de menjador, acollida i permanència, gabinet de psicopedagogia i logopèdia i activitats extraescolars.

    Les activitats extraescolars que s’ofereixen són anglès, música, judo, dansa, aikido, entre d’altres.

    Les activitats complementàries pels alumnes són taller de conversa en anglès, natació (anem a les instal·lacions del Club Natació Montjuic), informàtica,  taller de matemàtiques, taller de teatre, psicomotricitat i música.

    Tornar al inici

     

    RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES

    Considerar la família com a primer referent educatiu i responsable del creixement i de la formació dels seus fills és un dels nostres pilars. Per aquest motiu, considerem que és necessari reforçar la seva tasca des de l’escola. Per això cal  dur a terme un treball conjunt escola – família que ens permeti una acció coherent i coordinada.
    És per aquesta raó que una de les nostres finalitats  és facilitar i promoure la implicació de la família en el seguiment de l’evolució acadèmica i personal dels seus fills. Per tant, la relació del centre amb l’entorn familiar de l’alumne és un eix  central en les activitats acadèmiques i socials que es promouen des de l’escola, ja que s’intenta sempre comptar amb les famílies i es col·labora activament amb les propostes dels pares i del consell escolar.

    Tornar al inici

    CARTA COMPROMÍS EDUCATIU (Educació Infantil)

    A ____________________, a ____ de ____________ de 2.0___.
    Na Isabel M. Orga Albareda, en la seva qualitat de directora del centre educatiu privat concertat denominat Col.legi Alfageme,
    i En/Na ___________________________ i En/Na ____________________________,
    ( pares, pare, mare, tutor, tutora ) de l’alumne/a ______________________________, que cursa l’etapa d’ Educació  Infantil, de conformitat amb el que disposa l’article 20 de la Llei 12/2009, d’Educació, acorden subscriure la present carta, la qual comporta els següents:
    COMPROMISOS:
    PER PART DEL CENTRE:

    1. A que els alumnes rebin una educació integral, orientada al ple desenvolupament de la personalitat, amb respecte als principis democràtics de convivència i als drets i les llibertats fonamentals.
    2. A respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i de l’alumne o alumna.
    3. A fomentar els valors recollits en el caràcter propi del centre i especialment els de l’honestedat, la responsabilitat, el respecte i l’esforç.
    4. A donar informació sobre el projecte educatiu i les normes d’organització i funcionament del centre.
    5. A informar la família sobre el progrés de l’aprenentatge e integració socioeducativa del seu fill així com dels criteris d’avaluació.
    6. A escoltar la família en aquelles decisions que afectin la orientació acadèmica i professional del seus fills.
    7. Adoptar les mesures educatives adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne o alumna i mantenir-ne informada la família.
    8. Informar la família de les tasques d’estudi que cal fer fora de l’horari lectiu, del seu grau d’acompliment i de la valoració que se’n fa en el procés d’avaluació.
    9. Comunicar a la família els retards en la arribada a l’escola i qualsevol altra circumstància que sigui rellevant per al seu desenvolupament acadèmic i personal.

    PER PART DE LA FAMÍLIA:

    1. Respectar el projecte educatiu del centre i molt especialment el seu caràcter propi i les normes d’organització i funcionament i instar al nostre fill/a a fer el mateix.
    2. Vetllar i estimular el nostre fill o filla per tal que compleixi amb el seu deure bàsic d’estudiar i perquè realitzi puntualment les tasques encomanades pel professorat del centre.
    3. A que el nostre fill o filla s’esforci per a aconseguir el màxim desenvolupament segons les seves capacitats.
    4. A que el nostre fill o filla cursi els ensenyaments obligatoris i assisteixi a totes les classes amb puntualitat, comunicant al centre amb promptitud qualsevol incidència al respecte.
    5. Adoptar les mesures que puguin afavorir el rendiment i progrés escolar del nostre fill o filla, d’acord amb el centre.
    6. Al seguiment de l’evolució acadèmica del nostre fill o filla.
    7. Contribuir i facilitar una bona convivència escolar entre tots els membres de la comunitat escolar i instar al nostre fill o filla a que participi activament en l’assoliment d’un clima positiu de convivència i a respectar i complir les normes relacionades amb la convivència escolar.
    8. Fomentar el respecte per a tots els components de la comunitat educativa.
    9. Reconèixer l’autoritat del professorat i, mes específicament, la de l’equip directiu i inculcar al nostre fill o filla una relació basada en el respecte i consideració.
    10. Facilitar al centre, amb puntualitat, les informacions del fill o filla que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge.
    11. A garantir els hàbits d’higiene i d’ordre.
    12. Fomentar el bon ús dels materials i de les instal·lacions.
    13. A pagar les quotes per les activitats complementàries, extraescolars i pels serveis escolars que realitzi i en faci ús el nostre fill o filla i a fer les aportacions voluntàries establertes pel sosteniment de l’escola, a les que ens hem compromès.
    14. Sol·licitar entrevista amb el tutor o tutora del nostre fill o filla o amb alguna persona de l’equip directiu, quan sigui necessari per conèixer, participar i recolzar l’evolució acadèmica del nostre fill o filla o sobre algun altre aspecte relacionat amb el nostre fill.
    15. Atendre les peticions d’entrevista, que es cursaran amb una antelació mínima de set dies, i les comunicacions formals que efectuï el centre, dintre dels terminis proposats.
    16. Participar en les activitats que estableixi el centre per millorar el rendiment del nostre fill o filla.
    17. Informar al nostre fill o filla del contingut d’aquests compromisos

    L’actualització d’aquesta carta de compromís es realitzarà a l’inici de cada etapa educativa, d’acord amb el que disposa l’article 7,5 del Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius.

    I en prova de conformitat es signa la present carta de compromís educatiu per duplicat exemplar en el lloc i data assenyalats al començament.
    Centre :ALFAGEME                                                Sr.__________________________
    Sra.Isabel M. Orga                                                      Sra._________________________
    Signatura                                                                               Signatures

    Tornar al inici

    CARTA COMPROMÍS EDUCATIU (Educació Primària)

    A ____________________, a ____ de ____________ de 2.0___.
    Na Isabel M. Orga Albareda, en la seva qualitat de directora del centre educatiu privat concertat denominat Col.legi Alfageme,
    i En/Na _____________________ i En/Na ______________________________, ________________________ ( pares, pare, mare, tutor, tutora ) de l’alumne/a ______________________, que cursa l’etapa d’ Educació Primària, de conformitat amb el que disposa l’article 20 de la Llei 12/2009, d’Educació, acorden subscriure la present carta, la qual comporta els següents:
    COMPROMISOS:
    PER PART DEL CENTRE:

    1. A que els alumnes rebin una educació integral, orientada al ple desenvolupament de la personalitat, amb respecte als principis democràtics de convivència i als drets i les llibertats fonamentals.
    2. A respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i de l’alumne o alumna.
    3. A fomentar els valors recollits en el caràcter propi del centre i especialment els de l’honestedat, la responsabilitat, el respecte i l’esforç.
    4. A donar informació sobre el projecte educatiu i les normes d’organització i funcionament del centre.
    5. A informar la família sobre el progrés de l’aprenentatge e integració socioeducativa del seu fill així com dels criteris d’avaluació.
    6. A escoltar la família en aquelles decisions que afectin la orientació acadèmica i professional del seus fills.
    7. Adoptar les mesures educatives adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne o alumna i mantenir-ne informada la família.
    8. Informar la família de les tasques d’estudi que cal fer fora de l’horari lectiu, del seu grau d’acompliment i de la valoració que se’n fa en el procés d’avaluació.
    9. Comunicar a la família les inassistències no justificades de l’alumne o alumna al centre, i qualsevol altra circumstància que sigui rellevant per al seu desenvolupament acadèmic i personal.

    PER PART DE LA FAMÍLIA:

    1. Respectar el projecte educatiu del centre i molt especialment el seu caràcter propi i les normes d’organització i funcionament i instar al nostre fill/a a fer el mateix.
    2. Vetllar i estimular el nostre fill o filla per tal que compleixi amb el seu deure bàsic d’estudiar i perquè realitzi puntualment les tasques encomanades pel professorat del centre.
    3. A que el nostre fill o filla s’esforci per a aconseguir el màxim desenvolupament segons les seves capacitats.
    4. A que el nostre fill o filla cursi els ensenyaments obligatoris i assisteixi a totes les classes amb puntualitat, comunicant al centre amb promptitud qualsevol incidència al respecte.
    5. Adoptar les mesures que puguin afavorir el rendiment i progrés escolar del nostre fill o filla, d’acord amb el centre.
    6. Al seguiment de l’evolució acadèmica del nostre fill o filla.
    7. Contribuir i facilitar una bona convivència escolar entre tots els membres de la comunitat escolar i instar al nostre fill o filla a que participi activament en l’assoliment d’un clima positiu de convivència i a respectar i complir les normes relacionades amb la convivència escolar.
    8. Fomentar el respecte per a tots els components de la comunitat educativa.
    9. Reconèixer l’autoritat del professorat i, mes específicament, la de l’equip directiu i inculcar al nostre fill o filla una relació basada en el respecte i consideració.
    10. Facilitar al centre, amb puntualitat, les informacions del fill o filla que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge.
    11. A garantir els hàbits d’higiene i d’ordre.
    12. Fomentar el bon ús dels materials i de les instal·lacions.
    13. A pagar les quotes per les activitats complementàries, extraescolars i pels serveis escolars que realitzi i en faci ús el nostre fill o filla i a fer les aportacions voluntàries establertes pel sosteniment de l’escola, a les que ens hem compromès.
    14. Sol·licitar entrevista amb el tutor o tutora del nostre fill o filla o amb alguna persona de l’equip directiu, quan sigui necessari per conèixer, participar i recolzar l’evolució acadèmica del nostre fill o filla o sobre algun altre aspecte relacionat amb el nostre fill.
    15. Atendre les peticions d’entrevista, que es cursaran amb una antelació mínima de set dies, i les comunicacions formals que efectuï el centre, dintre dels terminis proposats.
    16. Participar en les activitats que estableixi el centre per millorar el rendiment del nostre fill o filla.
    17. Informar al nostre fill o filla del contingut d’aquests compromisos

    L’actualització d’aquesta carta de compromís es realitzarà a l’inici de cada etapa educativa, d’acord amb el que disposa l’article 7,5 del Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius.

    I en prova de conformitat es signa la present carta de compromís educatiu per duplicat exemplar en el lloc i data assenyalats al començament.
    Signatura                                                                                Signatura
    Centre : ALFEGEME                                                           Sr.________________

    Sra. Isabel M. Orga                                                   

     

     

    Tornar al inici