Edat: 
          9-10 anys
            
      Objectius: 
       
      
          - Utilitzar fraccions en situacions concretes.
 
          -  Fraccionar grups d’objectes.
 
       
        Materials: 
        Diversos tipus d'objectes          
        Introducció: 
        Després d’haver assimilat el concepte de fracció d’un tot ( per exemple: un pastís, una rajola de xocolata, etc.), els alumnes han d’entendre el concepte de fracció com a operador aplicat a un nombre. 
 
        Durant una festa de l’escola i fent servir una expressió matemàtica connectada al concepte de fracció, la mestra proposa un repte als alumnes: els demana 2/5 de 15 caramels. 
        
          
             | 
             | 
           
          
            |   Caramels per a la festa   | 
              Cada grup d’alumnes rep alguns caramels   | 
           
                 
        Part central: 
            Ràpidament els alumnes comencen a buscar la solució del repte. Els alumnes que primer obtenen la resposta, són els que fan cinc grups de 3 caramels cadascun i després en trien dos. D’aquesta manera obtenen la solució, la mestra els havia demanat 2/5 de 15 que són 6 caramels.          
                
          El joc continua fent servir altres objectes en diferents quantitats.  
        
        Observacions: 
         Durant l’activitat és molt útil la cooperació entre alumnes i la motivació que representa el repte proposat per tal que els alumnes assolissin els objectius . 
     |