Edat: 
        8-14 anys. 
      Objectiu: 
      * Realitzar una activitat conjunta amb els alumnes de les sis escoles participants  com a cloenda del projecte. 
      * Evidenciar com pot ser de rica i desafiadora una activitat de càlcul encara que es faci servir calculadora. 
      * Aprofundir en les propietat de la multiplicació.
       
      Materials: 
      Fitxa amb els enunciats, llapis i calculadora. 
      Part central: 
        Es proposa als alumnes una sèrie de reptes i se'ls demana que t robin les solucions considerant que sobre cada línia només es pot escriure una xifra i que les xifres no es poden repetir en un mateix repte.  
      
        - 
          
El resultat de la multiplicació més gran possible ___ ___ ___ x ___= 
         
        - 
          
El resultat de la multiplicació més gran possible ___ ___ x ___ ___= 
         
        - 
          
El resultat de la multiplicació més gran possible ___ ___ ___ x ___ ___ = 
         
        - 
          
 El resultat de la multiplicació més gran possible ___ ___ ___ ___ x ___ ___= 
         
        - 
          
El resultat de la multiplicació més petit  possible ___  ___ x ___ ___= 
         
        - 
          
El resultat de la multiplicació més petit possible  ___ ___ x ___ ___ ___= 
         
        - 
          
El resultat senar de la multiplicació més gran possible  ___ ___ x ___ ___= 
         
        - 
          
El resultat senar de la multiplicació més gran possible ___ ___ ___ x ___ ___ = 
         
        - 
          
El resultat senar de la multiplicació més petit possible ___ ___ x ___ ___= 
         
        - El resultat senar de la multiplicació més petit possible  ___ ___ x ___ ___ ___=
 
       
      A l'escola de Barcelona: 
       A l'escola Sadako es va proposar l'activitat a tots els alumnes des de 8 a 13 anys.  
      A continuació podem veure algunes fotografies dels alumnes treballant i a continuació imatges dels resultats que van presentar:  
      Alumnes de 10 i 11 anys 
          
        . .   
       .   .  
            
      Alumnes de 12 i 13 anys  
      Als alumnes de 12 anys se'ls van proposar els enunciats en anglès i als alumnes de 13 anys se'ls va demanar que expliquessin les estratègies fetes servir.       
     |