Edat: 
          11-12 anys 
      Objectius: 
       
        · Distingir 
          prismes, piràmides, cilindres i cons 
          · Cercar relacions entre cares, arestes i vèrtexs 
          · Distingir els poliedres regulars 
          · Reconèixer figures sòlides a partir del seu desplegament  
          · Adquirir estratègies per a la resolució de problemes 
        · Distingir la geometria de l'entorn  
       
              Materials: 
       
        · Plastilina, 
          escuradents, POLYDRON, camera de fotografiar i ordinador. 
       
              Vocabulari: 
       
        · Prisma i  piràmide 
          · Cilindre,   cilindre recte,  cilindre oblic, con 
          · Cares, arestes, vèrtexs 
          · Prisma triangular, quadrangular, pentagonal i hexagonal  
        · Piràmide triangular, quadrangular, pentagonal i hexagonal  
       
       
        Desenvolupament de la lliçó: 
      - A partir d'unes imatges, construir les figures.
 
        -  Recordar conceptes bàsics fent un quadre resum del què ja saben: polígon regular i irregular, vèrtex, cares, arestes… Reconèixer-los. 
 
        -  Construir cossos amb escuredents i plastilina. 
 
        -  Practiquem com fer dibuixos de prismes i piràmides en tres dimensions sobre el pla. 
 
        -  Itinerari geomètric pels voltants de l'escola tot fent fotografies. Traspasar a paper les fotografies fetes marcant el concepte geomètric observat (amb suport informàtic). Elaborar un mural. 
 
        -  Fer de guies amb els nois/es de tercer pels voltant de l'escola explicant el què han après. 
 
        - Treballar la definició i treballar el mètode d'estudi.
 
        - L'avaluació consta de dues parts: Una escrita on han de definir i anomenar i l'altra oral en què de la caixa de cossos de fusta han de triar l'objecte descrit pel mestre. 
 
         
       
      
         
          - Funcions bàsiques: Dictat de situació espaial i diferents punts de vista. 
          - Pàgines web: www.fi.uu.nl i www.xtec.net/clic 
             
            
         
              
        
  |