Observacions: 
       Aprofitant que el contorn de l'escola fa 200 m es dedica una estona per al càlcul i la relació d'unitats preguntant, per exemple: 
 Quantes voltes hem de fer per aconseguir 1km? 
 Després es fa una valoració de com ha anat l'organització del grup i si els estris que han usat els han anat bé o si altres els hagués anat millor. 
      Lliçó 
        2: 
 Cercles i circumferències  
      Objectius: 
      
        -  Mesurar la longitud d'un cercle.
 
        -  Descobrir la relació que hi ha entre el diàmetre i la longitud del cercle: nombre PI.
 
        - Conèixer els elements d'un cercle. 
 
        - Dibuixar cercles amb radis concrets  amb el compàs.
 
        - Aprendre a anotar-se dades, fer esquemes, dibuixos, taules. 
 
        - Resoldre problemes relacionats amb el tema. 
 
             
      Materials: 
          Roda de mesurar, cinta mètrica i compàs 
              Vocabulari: 
            Cercle, circumferència, radi, diàmetre, centre.   
              Introducció: 
       Amb diferents estris de mesura els alumnes van al pati de l'escola i amb les línies del camp de bàsquet mesuren els diàmetres i les diferents longituds dels cercles.  Ho fan usant peus, pams o la roda de mesurar. En prenen nota.       
      Part central: 
       A la classe es fan els càlculs: dividint la longitud amb el diàmetre. Es veu que dóna al voltant de 3 (2,89. 3,2...). Aleshores s'anomena  PI aquest nombre i es fa l'acord d'assignar-li el valor 3.14. 
 Els alumnes busquen informació al google sobre els decimals del número PI i  què representa aquest número. 
En aquest punt la mestra introdueix algunes dades històriques sobre PI.  
              Cloenda: 
         Es tanca el tema  dibuixant circumferències de diferents mides, donant radis o diàmetres diferents i calculant les seves longituds.  
Des de l'àrea de ciències naturals en simultani es treballa amb el cercle de colors de Newton.                     
              Observacions: 
       L'activitat ha anat força bé i es veu la conveniència de fer altres treballs, des de plàstica, amb el compàs. 
     |