D. Elena Girol

D. Elena Girol (Fundadora de l'Escola)

L'escola Nostra Senyora del Carme es va fundar l’any 1927, fruit de la labor educativa de la seva fundadora, la senyora Elena Girol.  Al començament estava ubicada al carrer Vallespir, en la pròpia casa on ella tenia la vivenda.   S'inicià com a escola unitària i la idea original era ser un centre educatiu per a nenes,  ja que per aquella època no existien les escoles privades mixtes.  L'alumnat el formaven nenes petites i adults que, un cop acabada la jornada laboral, assistien a les classes nocturnes.
L'any 1928 l'escola adquirí l'actual edifici de Primària (entre els carrers de Saleta i Avinguda de Madrid). L'edifici el compartien l'escola i veïns que vivien en els pisos de dalt.
Durant la República la mestra fundadora fou enviada a treballar a l'escola pública i es va haver de tancar durant els anys que va durar la Guerra. Un cop acabada aquesta Donya Elena la va tornar a reobrir. A partir de llavors és quan comença el veritable impuls del Centre. Poc a poc l’escola creix en alumnat i fama. S’amplien les aules i els espais destinats a escola. La tasca educativa portada a terme és important en el Districte de Sants i ens trobem aleshores en una època on la majoria de noies han passat per l’escola com alumnes.  L'any 1970 amb la nova Llei d'Educació, l'escola passa a ser mixta. El 1982 s’amplien els espais obrint el Parvulari al carrer Vallespir. En aquells moments porta  la Direcció Elena Boné,  filla de la fundadora, que és la verdadera impulsora del nou caire educatiu que agafarà el Centre, adaptant-se a totes les reformes, superant tots els inconvenients i lluitant  per aconseguir el que és avui la nostra escola, un Col·legi  amb una línia educativa clara, oberta als nous temps i que mira cap al futur amb il·lusió i esperança.