Vista     Bosc    Pista     nevada

Atencioexterna

L'atenció externa está formada per dos equips: USEB i SEETDiC

USEB

La Unitat de Suport a les Escoles Bressol (USEB) és un equip de professionals de Vil·la Joana que neix l’any 2000 amb el propòsit de treballar per la prevenció de trastorns psicològics, intervenint en les primeres etapes del desenvolupament de l’infant, aprofitant la plasticitat i flexibilitat d’aquest moment i intervenint també en els primers contextos relacionals socialitzadors i educatius que tenen lloc a l'Escola Bressol i a l'Educació Infantil.

En termes generals diríem que els destinataris són els infants de les Escoles Bressol i Llars d’Infants de Barcelona, que per qualsevol tipus de malestar, emeten senyals de necessitat d'ajut als educadors i/o pares.
El nen és el beneficiari de la nostra intervenció ajudant-lo en les seves necessitats i interessos. L’observació i l’assessorament són els intermediaris que utilitzem.

SEETDiC

El Servei Educatiu Específic per a alumnes amb Trastorns Generalitzats del Desenvolupament i la Conducta (SEETDiC) és un servei de suport i assessorament als centres educatius ordinaris d’infantil, primària i secundària en relació a la problemàtica que planteja aquest tipus d’alumnat. La seva intervenció es concreta en quatre grans àmbits: alumnat i famílies, centres i professorat, serveis educatius (EAP) i zona educativa.
Destinataris

Funcions

Àmbit d’actuació

Accés

La derivació de les demandes al SEETDiC es realitzen exclusivament a través de l’EAP de la zona.