L'atenció externa está formada per dos equips: USEB i SEETDiC
USEB
La Unitat de Suport
a les Escoles Bressol (USEB) és un equip de professionals de Vil·la
Joana que neix l’any 2000 amb el propòsit de treballar per la prevenció de trastorns psicològics, intervenint en les primeres etapes del desenvolupament de l’infant, aprofitant la plasticitat i flexibilitat d’aquest moment i intervenint també en els primers contextos relacionals socialitzadors i educatius que tenen lloc a l'Escola Bressol i a l'Educació Infantil.
En termes generals diríem que els
destinataris són els infants de les Escoles Bressol i Llars d’Infants
de Barcelona, que per qualsevol tipus de malestar, emeten senyals de
necessitat d'ajut als educadors i/o pares.
El nen és el beneficiari de la nostra
intervenció ajudant-lo en les seves necessitats i interessos.
L’observació i l’assessorament són els intermediaris que utilitzem.
SEETDiC
- Alumnat amb trastorns generalitzats del
desenvolupament o trastorns de la conducta que interfereixen en el seu
desenvolupament personal, social i curricular i llurs famílies.
- Centres i professorat.
- Professionals
dels serveis educatius (EAP i/o SEE) de la zona educativa implicats en
la resposta educativa a aquest alumnat.
- Col·laborar amb els assessors
psicopedagògics dels serveis educatius de zona (EAP) i específics en la
identificació i avaluació de les necessitats de l’alumnat, en el
seguiment de la seva evolució i en l’orientació a llurs famílies.
- Donar
suport al professorat dels centres i als assessors psicopedagògics dels
serveis educatius (EAP) en la implantació de mesures educatives i
psicosocials per a l’atenció a aquest alumnat.
- Coordinació
- conjuntament amb l’ EAP del servei educatiu general – amb els
professionals de la salut mental, amb els professionals del camp de
l’educació i dels serveis socials per l’atenció a aquest alumnat.
- Orientar estratègies i materials per a l’atenció a aquest alumnat.
- Contribuir
a la formació i actualització dels professionals dels serveis
educatius, professorat i altres professionals no docents.
- Altres funcions que li atribueixi el Departament d'Ensenyament.
- Atendre els casos més complexes d’alumnat
amb trastorns generalitzats del desenvolupament o trastorns de la
conducta quan ho sol·licitin els professionals de l’EAP implicats.
- Valoració de les necessitats i possibilitats de l’alumnat en col·laboració amb els altres professionals implicats.
- Orientació
en col·laboració amb els professionals dels Serveis Educatius (EAP)
implicats sobre els tipus de suports, les estratègies d’intervenció i
les adaptacions de materials i l’entorn necessàries per tal d’atendre
aquest alumnat.