|
El taller de cuina és un espai vàlid per tots els alumnes
del Centre, malgrat les seves
grans diferències. Aquest espai permet
treballar d’una manera gratificant objectius d’aprenentatge, autonomia,
socialització i terapèutics.
D’aprenentatge:
- Coneixement dels ingredients i els estris que s’utilitzen.
-
Coneixement del procés d’elaboració de cada recepta.
-
Utilització d’aparells de mesura.
-
Escriure la recepta que s’ha fet i en alguns casos triar-la o inventar-la.
Aspectes terapèutics:
- Adquisició o incorporació d’experiències gratificants.
- Introducció de nous gustos o aliments.
- Treballar la contenció, l’espera. Cal elaborar un menjar , esperar el torn per compartir la tasca, etc.
- Contenir-se durant la elaboració el desig d’anar
menjant els ingredients, i també la necessitat d’anar toquejant els
estris, obrir els armaris, remenar la nevera,etc.
- Donar un sentit a la necessitat d’omplir-se que manifesten alguns nens.
- Reforçar el jo, l’autoestima, possibilitant la percepció de les seves capacitats en una tasca senzilla.
- Elaborar quelcom bo que poden compartir, oferir als altres i satisfer a un mateix.
- Possibilitar la demanda i la creativitat.
- Poden demanar receptes o inventar-les.
Aspectes d’autonomia i de socialització:
- Adquirir eines de socialització i d’independència
aprenent a cuinar o o portant a casa seva o a altres àmbits menjars
fets per ells.
- Participar en una activitat col·lectiva, respectant les possibilitats i les característiques de cadascú.
- Respectar les normes pròpies del taller (rentar-se les mans, posar-se el davantal, etc.)
|