retol






treballant

             xocolata


fet


  pastis     cuina  cuina
El taller de cuina és un espai vàlid per tots els alumnes del Centre, malgrat les seves
grans diferències. Aquest espai permet treballar d’una manera gratificant objectius d’aprenentatge, autonomia, socialització i terapèutics.

D’aprenentatge:

  • Coneixement dels ingredients i els estris que s’utilitzen.
  • Coneixement del procés d’elaboració de cada recepta.
  • Utilització d’aparells de mesura.
  • Escriure la recepta que s’ha fet i en alguns casos triar-la o inventar-la.
Aspectes terapèutics:
  • Adquisició o incorporació d’experiències gratificants.
  • Introducció de nous gustos o aliments.
  • Treballar la contenció, l’espera. Cal elaborar un menjar , esperar el torn per compartir la tasca, etc.
  • Contenir-se durant la elaboració el desig d’anar menjant els ingredients, i també la necessitat d’anar toquejant els estris, obrir els armaris, remenar la nevera,etc.
  • Donar un sentit a la necessitat d’omplir-se que manifesten alguns nens.
  • Reforçar el jo, l’autoestima, possibilitant la percepció de les seves capacitats en una tasca senzilla.
  • Elaborar quelcom bo que poden compartir, oferir als altres i satisfer a un mateix.
  • Possibilitar la demanda i la creativitat.
  • Poden demanar receptes o inventar-les.

Aspectes d’autonomia i de socialització:

  • Adquirir eines de socialització i d’independència aprenent a cuinar o o portant a casa seva o a altres àmbits menjars fets per ells.
  • Participar en una activitat col·lectiva, respectant les possibilitats i les característiques de cadascú.
  • Respectar les normes pròpies del taller (rentar-se les mans, posar-se el davantal, etc.)