aulaapoyo

retol1
      mapa

Entenem la cooperació com un procés en que mitjançat l'aportació de diferents recursos ajudem a que ells trobin la seva manera de treballar, de desenvolupar la tasca i de fer d'aquesta una realitat sostenible. Per això la feina no es basa en el treball amb nens sinò amb mestres i psicòlogues. I té una duració determinada buscant que el país s'en faci càrrec. Creiem que aquestes són característiques que fan diferent aquest projecte respecte altres modalitats de cooperació.

Ja fa tres anys un grupet de mestres del Centre d'educació especial Vil·lajoana i enamorats de Nicaragua van decidir engegar un projecte de cooperació en l'àmbit de l'educació especial.

Es van centrar en el municipi de SanRamon de Matagalpa i van veure la necessitat de desenvolupar un espai d'atenció als nens amb necessitats educatives especials, ja que allà tenien moltes ganes i empenta per treballar però els faltaven recursos.

Actualment el projecte es desenvolupa dins l'escola ordinària Fray Ramon de Las Casas, a San Ramon. "L'Aula de Apoyo" compta amb dues mestres que atenen nens en torns de matí i tarda, i amb una psicòloga que coordina la feina de les mestres i avalua les necessitats dels nens. A més a més, l'equip de l'aula participa en l'elaboració dels plans d'estudi individualitzats a l'aula regular.
Juntament amb elles, està la coordinadora del projecte a Nicaragua que s'encarrega de tasques més administratives i enllaça la feina a Nicaragua amb els que ens trobem a Catalunya.

Es van construir dos espais a l'escola destinats al projecte, un és pròpiament l'aula d'atenció als alumnes, i l'altre és un espai polivalent que s'utilitza com a sala de psicomotricitat. Després de rebre una formació i material, la psicomotricitat ha obtingut un paper molt rellevant en el dia a dia de l'aula.

A poc a poc s'intenta fer un treball amb les famílies, de sensibilització i formació vers les necessitats dels infants.

El projecte contempla l'atenció de tots els nens amb discapacitat del municipi, això inclou els que viuen a les comunitats i van a escoles "rurals". Aquesta part del projecte implica el desplaçament d'un o dos membres de l'equip amb les corresponents despeses, i és per això que aquest aspecte encara no s'està desenvolupant amb normalitat, sinò de manera esporàdica.

El projecte també contempla, a través de les noves tecnologies, l'assessorament que els professionals de l'escola Vil·la Joana ofereixen, a través de videoconferències, als professionals de Nicaragua.