Simulador del consum d'energia elèctrica de l'Institut Sant Andreu

INSTRUCCIONS

El simulador mostra el consum d'energia elèctrica de l'Institut i la despesa associada, en funció dels dispositius elèctrics encesos. Ens permet preveure l'impacte que poden tenir diferents mesures d'estalvi energètic i/o econòmic.

Quan s'inicia el simulador, mostra tots els dispositius encesos per defecte. Es pot canviar l'estat de molts dispositius de cop fent clic sobre un botó de SITUACIONS PREDEFINIDES. Aquests botons permeten encendre i apagar dispositius en bloc per tal de reflectir diverses situacions quotidianes. Evidentment, cada hora de classe és diferent, i si es vol simular un cas concret cal canviar individualment el nombre de dispositius encesos en cada espai.

Per a veure o canviar l'estat dels dispositius d'un espai de l'Institut cal :
  • Fer clic sobre el botó de planta on és l'espai
  • Fer clic sobre el botó de l'espai (una etiqueta emergent mostra el nom de l'espai quan es situa el ratolí sobre el botó)
  • Fer clic sobre els botons del dispositiu (amunt o avall per tal d'augmentar o disminuir el nombre de dispositius encesos)

El consum d'energia associat es reflecteix immediatament en la finestra de resultats. El cost associat depèn del contracte amb la companyia elèctrica. Els preus poden variar, i s'han d'escriure els valors actuals en les caselles corresponents (el simulador els tindrà en compte quan es faci clic sobre el botó Actualitzar. Els paràmetres a tenir en compte són :

• Preu associat al consum d'energia (€/Kwh)
  • Potència contractada (Kw)
  • Preu de la potència contractada (€/(Kwh·dia))
  • Impost sobre l'electricitat (%, aplicable a la suma dels conceptes anteriorment esmentats)
  • Impost sobre el valor afegit (%)

CRÈDITS

El simulador és fruit del treball de recerca d'Elena Bayas, alumna de segon de batxillerat en el curs 2012-2013. Ha estat programat en ActionScript 3.0, mitjançant l'entorn de programació Adobe Flash Builder Standard.
En l'inventari, el material gràfic i la idea hi ha col·laborat també Daksh Sharma, alumne de segon de batxillerat en el curs 2011-2012. En el seu treball de recerca va desenvolupar un programa instal·lable localment fent ús de l'entorn de programació MS Visual Basic Express 2008.