Generalitat de Catalunya

Comunicat Escola: canvi d’horari mes de juny de 2007

Barcelona, 25 de maig de 2007

Benvolgudes famílies

Com ja sabeu, a partir del dimarts dia 5 de juny i fins acabar el curs el dia 20 de juny, desenvoluparem les classes en horari de jornada continuada.

Nosaltres teníem programat, com sempre, enllaçar el servei de menjador amb les activitats extraescolars.

Ara això no podrà ser perquè en l’ordre EDU/117/2007 de 25 d’abril del calendari escolar del proper curs, publicat al DOGC del dia 8 de maig, el Departament d’Educació ha escrit en el seu punt 4.6 aquest paràgraf:

Els centres que ja tinguin autoritzada la jornada intensiva del 4 al 20 de juny de 2007, d’acord amb l’Ordre EDC/207/2006, de 24 d’abril, per la qual s’estableix el calendari escolar del curs 2006/2007, aplicaran la jornada de quatre hores de classe en horari matinal, que preveu l’apartat primer d’aquest article.

Davant d’aquesta sorpresa legal, el Claustre de Professorat vam prendre la decisió de demanar permís al Departament per mantenir l’horari habitual d’entrada i així va provocar-nos més problemes d’organització. Ahir ens van comunicar la seva conformitat i, per tant, l’horari de classes serà:

El servei de menjador finalitzarà a les 15:30 h

Ben atentament,

Equip Directiu

Comunicat AMPA: canvi d’horari mes de juny de 2007 i nou servei de ludoteca

Benvolgudes famílies

Com ja deveu saber pel comunicat que us ha adreçat l’Escola en el dia d’avui, s’ha produÏt un canvi d’horaris en la jornada intensiva del proper mes de juny de 2007 (del 5 al 20 de juny), imposat pel Departament d’Educació, segons s’ha publicat a l’Ordre EDU/117/2007, que regula el Calendari Escolar del proper curs 2007-2008 (DOGC 4878, de 08.05.2007). Aquesta disposició modifica l’horari de la jornada intensiva del 4 al 20 de juny de 2007 a les escoles que la tenien autoritzada, en imposar un horari de 4 hores de classe en horari matinal a primària, quan a l’Escola estava aprovat un horari de 5 hores de classe en horari matinal.

A la nostra escola, després d’haver celebrat Consell Escolar, ha quedat fixat l’horari del mes de juny de forma definitiva segons us consta en el comunicat que haureu rebut avui. Aquest nou horari comporta canvis en l’horari planificat al començament del curs i, per tant, no coincidirà l’horari de finalització del servei de menjador amb l’horari de començament de les activitats extraescolars, situació que pot comportar sens dubte problemes a les famílies per conciliar els horaris escolars, amb els familiars i laborals.

Malgrat la indignació que ha generat aquesta disposició en els sectors de la comunitat educativa, i les accions que des de l’Ampa i l’Escola, així com des d’altres àmbits, s’han efectuat per intentar que l’horari d’aquest curs no es modifiqués, a dia d’avui som conscients que la mateixa s’ha d’aplicar per imposició legal. Des de l’Ampa hem cregut necessari i així ho hem plantejat a l’Escola i al Consell Escolar, promoure la realització d’un servei de ludoteca per atendre l’alumnat en l’horari que va des que finalitza el servei de menjador (15:30 h), fins que comencen les activitats extraescolars (16:30 h). Les activitats extraescolars continuen com estaven programades de 16:30 a 17:30 h, així com totes les activitats del BAM. Aquesta proposta de ludoteca ha tingut bona acollida i ha estat aprovada pel Consell Escolar de l’Escola

La proposta d’aquest servei de ludoteca és la següent:

Activitat Ludoteca juny 2007
Destinataris Alumnes de P3 a 6è
Calendari Del 5 de juny al 20 de juny de 2007, tots els dies lectius de dilluns a divendres
Horari De 15:30 a 16:30 hores
Funcionament Els alumnes que s’hi inscriguin realitzaran aquesta activitat tots els dies de la setmana. Només podran inscriure’s a l’activitat per dies solts aquells nens/nenes que realitzin aquell mateix dia una activitat extraescolar de 16:30 a 17:30 h
Continguts Tindrà un caire lúdic i consistirà en la realització de diverses activitats combinades durant els 12 dies que durarà  la mateixa : jocs d’exterior, jocs d’interior, jocs de taula, tallers, manualitats i altres activitats
Ubicacions Aules, gimnàs, porxos i patis del CEIP Barcelona
Grups/Ràtio Mínim 10 alumnes per grup. Màxim 15 alumnes per grup
Preu activitat Pendent del pressupost definitiu i en funció del nombre d’alumnes que hi participaran. Preu aproximat pels 12 dies: 30,00 euros. Preu aproximat dies solts: 2,50 euros/dia
Monitors Empresa Benasport SL
Coordinació Ampa Comissió Casals d’estiu i ludoteca

Creiem que aquest servei ha de tenir un cost molt econòmic per a les famílies, i per això estem cercant i promovent altres fonts de finançament des de l’Ampa, de l’Escola i de l’Administració per tal de cobrir totes les despeses i no incrementar el preu.

Procés d’inscripció

El període d’inscripció al servei de ludoteca del mes de juny de 2007, començarà el dilluns 28 de maig i finalitzarà el dijous 31 de maig, al despatx de l’Ampa, en el seu horari habitual d’atenció.

Per efectuar la inscripció ens heu de retornar el full adjunt emplemnat per a cadascun dels vostres fills/es.

Per aquest procés cal que tingueu present el següent:

Barcelona, 25 de maig de 2007.

La Junta de l’Ampa