Generalitat de Catalunya
Col·legi d’Educació Infantil i Primària Barcelona

Barcelona, 19 de maig de 2006

Benvolgudes famílies

En el marc del Pacte Nacional per a l'Educació una de les mesures proposades ha estat que tots els centres sostinguts amb fons públics tinguin les mateixes hores lectives setmanals. Així, hi ha hagut coincidència a assenyalar que l'horari de l'alumnat d'Educació Primària sigui de 30 hores setmanals.

La implantació de la sisena hora als centres públics d'Educació Primària suposarà un increment del 20% del temps educatiu que beneficiarà tot l'alumnat d'aquests centres. Així mateix la seva implantació comptarà amb un major nombre de mestres a disposició dels centres, amb la finalitat que es pugui impartir en condicions de qualitat.

En el nostre cas, el curs 2006/07 augmentarà la plantilla de professores en 4 mestres, per tal de cobrir la "sisena hora"; la reducció horària de professorat (que passa de 25 hores lectives a 24, el curs vivent, essent l'horari de permanència al centre, el mateix: 30 hores setmanals); i la reducció horària del professorat major de 60 anys (de 25 a 23 hores lectives).

La finalitat de la sisena hora és "per a desenvolupar, prioritàriament, habilitats que afavoreixen l'assoliment de les competències bàsiques: lectura, comunicació oral, estratègia matemàtica i sensibilitat artística..., segons l'Acord de Govern aprovat en data 14 de març de 2006, tot respectant el seu caràcter transversal i no restringit a una àrea curricular específica" (de l'Ordre EDC/2207/2006 de 24 d'abril del Departament d'Educació).

L'ampliació de l'horari escolar planteja un canvi en l'organització de l'escola. Aquest fet obliga a considerar la necessitat d'articular, a través de l'acord del Consell Escolar una proposta horària que pugui fer compatibles les divrerses necessitats horàries dels meembres de la comunitat educativa de cada centre: alumnat, famílies i professorat.

Les franges horàries proposades pel Departament d'Educació van de les 08:30 h del matí a les 18:00h de la tarda, deixant com a mínim dues hores al migdia per dinar.

El Consell Escolar ha tingut en compte diversos criteris per establir una proposta del nou horari escolar:

Per tant, reunit el Consell Escolar del CEIP Barcelona el passat 10 de maig, s'aprova amb la votació positiva de quinze vots (dels setze possibles) el següent horari per al proper curs:

El Pacte Nacional per a l'Educació preveu ajuts econòmics per tal de poder atendre l'alumnat d'Educació Infantil que té germans a Primària

A mesura que tinguem més dades concretes us anirem informant.

Atentament,

Consell Escolar del CEIP Barcelona