TRETS
D'IDENTITAT
-
El respecte a la vida
-
Recerca del consens i el
diàleg
-
El respecte als altres
-
La llibertat d'expressió
i de creences
-
La tolerància i la
comprensió per les idees d'altri
-
La justícia, l'equitat,
la bondat, la pau i la solidaritat
-
El rebuig de tota mena d'autoritarisme
-
El compromís amb els
valors democràtics
-
La catalanitat i l'arrelament
al medi social i natural
-
La coeducació
-
El diàleg escola-pares
-
L'home i la dona necessiten
educar-se per fer-se persona i com més coneguem les coses, les persones,
i com més ens coneguem a nosaltres mateixos, més lliurement
podrem actuar.
-
S'ha de respectar el ritme
de maduració del nen/a.
-
El mestre/a ha de crear un
ambient positiu que ajudi i fomenti l'estímul d'activitat al grup,
afavoreixi la comunicació, l'observació i l'adquisició
de coneixements a través de la discussió constructiva, l'anàlisi
i l'intercanvi de parers. Ha de reforçar positivament les actituds
i els assoliments del nen/a per mínims que siguin i potenciar l'autoestima
a través de missatges d'acceptació de la pròpia vàlua.