COMPOSTATGE

Els alumnes de 3r. hem après què és el compostatge, com es fa i per a que serveix. Ara a l'escola tenim un hort i un compostador amb el que fem el compostatge necessari per abonar-lo.
Clica a les imatges

Procés per aconseguir compostatge.

El compostatge és la descomposició de materials orgànics (fruites, verdures, fulles...) Les fulles que cauen dels arbres es podreixen i són un compost natural.
Des de sempre els pagesos han fet compost deixant podrir els fems dels animals.

Podem fer compost amb les restes de menjar, de plantes, fulles,fems.

No són apropiades per fer compost les restes de peix, carn, llet, oli... perquè fan pudor i atreuen les rates.
Quan fa olor de bosc i quan a l'agafar-lo no embruta les mans, vol dir que el compost ja està fet. Les restes de menjar i de netejar el jardí es barregen i es deixen podrir. Ha d'haver-hi sempre humitat. Amb el compost, els arbres creixen molt bé i donen bons fruits.

EL COMPOSTADOR

Aquest és el nostre compostador. Esperem fer-hi l'adob que ens farà falta per a l'hort.

A dintre hi tirem les restes orgàniques del menjador de la nostra escola.