Institut Francesc Macià - Cornellà

Moodle
Departament d'Educació
Citilab-Cornellà

Benvinguts/es a la pàgina web de l’Institut Francesc Macià, el centre degà de Cornellà.

Estem treballant perquè aquesta web us sigui útil i entenedora.

Nou accés 2011

NOVETATS:

Preinscripció 2011-2012

Jornades esportives

1ª JORNADA FÍSICO-ESPORTIVA A L'INSTITUT

FOTOGRAFIES DE LES JORNADES
Abril esportiu a l’Institut:

Els dies 13 (dimecres) i 14 (dijous) d’abril, se celebren a l’Institut les Jornades Esportives. Durant tot el matí, els alumnes d’un dels grups de batxillerat, amb alumnes de cursos de formació en esports, i els professors del departament d’Educació Física, organitzen activitats, jocs i competicions esportives per als alumnes d’ESO. Es duen a terme al camp de futbol veí de la U.E. Cornellà (camp municipal de la Via Fèrria), i a l’Institut (patis, sala d’actes i aules de l’antic gimnàs). Dimecres hi participen 1r i 2n d’ESO, amb 1r2 de batxillerat, i dijous 3r i 4t, amb 1r1. En el breu trasllat entre el camp i l’Institut els acompanyaran els professors de guàrdia.(Cartell: By Guille de las Heras)

Aquest esperit esportiu lliga amb la participació de diversos alumnes i professors en les curses urbanes del Corte Inglés i dels bombers, o en l’assistència com a públic en el partit de rugbi de la USAP a Montjuïc.

foto1
foto2
foto3
foto4

SAGA
Portal atri
Calendari inici de curs
CALENDARI GENERAL DEL CURS

14 d'abril, dia Macià.

Dia F. MaciàEl nostre institut es diu Francesc Macià, en homenatge al polític català. Com que sovint els alumnes manifesten una greu ignorància en el coneixement d'aquesta figura històrica, durant el dia 14 d'abril fem públiques diverses imatges de la vida de Macià. De diverses etapes de la seva vida; des de la infància fins a la mort, des de la seva època militar fins a la política, i, sobretot, de l'època de més esplendor: la proclamació dela República Catalana, ara fa 80 anys (14 d'abril de 1931), i durant la seva presidència de la Generalitat (1931-1933).Proclamació També recordem que el nom va ser triat per la comunitat educativa tan aviat com va desaparèixer la dictadura neofeixista del general Franco.

Curiosament, amb els anys, aquest Institut ha estat un dels orígens d'un altre President de la Generalitat (M.H. José Montilla).

Sant Jordi 2011Bses de concurs

Divendres 15 d’abril, celebrem el Dia de Sant Jordi.
Com és tradició a l’Institut, celebrem la Diada de Sant Jordi, però enguany ha de ser el divendres 15, perquè el dia 23 és el dissabte de Setmana Santa.
Hi haurà classe amb normalitat de batxillerat, perquè han d’aprofitar al màxim el temps (2n acaba en dues setmanes!).

En canvi, els alumnes d’ESO faran les dues primeres hores habituals de classe. Després el pati, més llarg perquè farem el concurs de pastissos al bar i, en acabat, la xocolatada al pati sud. A les 11.30 hi haurà l’acte acadèmic de lliurament de premis dels concursos de fotografia, punt de llibre, “qui és?”, literari (en català), pastissos i matemàtiques, alternat amb un homenatge al poeta basc Gabriel Celaya, en el centenari del seu naixement (a càrrec d’alumnes de 1r 2). Hi haurà una taula d’intercanvi de llibres (recollits dies abans). Dins del concurs literari hi ha premis per als millors treballs de les escoles adscrites de primària, que seran duts just després de les vacancetes de Pasqua.

Qui no vulgui estar a la sala d’actes (quiet i en silenci) podrà estar al seu pati, fent esport, però no en podrà sortir fins que acabi l’acte de la sala. Acabarem passada la una.

Sant Jordi 2011

BASES DE CONCURSOS

PASTISSOS: BASES - CARTELL

FOTOGRAFIA: BASES - CARTELL

Visita escriptor L’escriptor Pep Albanell visita les aules de 1r d’ESO.

Gràcies al PLOC (Projecte de Lectura de l’Orfeó a Cornellà http://projecte-loc.org/ ), del bon amic el senyor Ernesto Rincón, dijous 7 d’abril va visitar les cinc classes de 1r d’ESO l’escriptor Pep Albanell (també conegut com a Joles Sennell http://www.escriptors.cat/autors/albanellp/ ). Des de les 9.30 i fins a les 17.30 va explicar la seva vida i el seu món, va respondre les preguntes dels alumnes, i fins i tot va anar a dinar amb els professors de llengua catalana de primer (Glòria Ripoll, Núria Seguer i Cesc Terrassa).

Els alumnes han llegit força llibres seus gràcies a les maletes viatgeres que el PLOC va dur i difondre.

Cal afegir que l’escriptor, a l’hora d’acomiadar-se, va manifestar la seva satisfacció per haver passat un dia amb uns alumnes tan eixerits i interessats. Confiem que torni!

EVA_DOCUS_MOODLE
DOCUS_ESCRIPTORI_FM

Activació llibres 1r ESO
Activació llibres 2n ESO