Institut Francesc Macià - Cornellà

ENLLAÇOS
Departament d'Educació
Citilab-Cornellà

Benvinguts/es a la pàgina web de l’Institut Francesc Macià, el centre degà de Cornellà.

Estem treballant perquè aquesta web us sigui útil i entenedora.

PLOC

NOVETATS:

Beques 2011-12

INFORMACIÓ BEQUES 2011-2012

SAGA
Portal atri
Calendari inici de curs

CALENDARI GENERAL DEL CURS Festes 2012

Recuperacions

5 d’octubre, exàmens de recuperació de matèries pendents de 1r de batxillerat per a alumnes de 2n.
Dimecres 5, de 16 a 18, hi ha la primera convocatòria dels exàmens de recuperació de les matèries suspeses (i pendents) de 1r de batxillerat, només per a alumnes de 2n.
Els que tenen una matèria pendent han de marxar abans de les 17.00. Els de dues matèries poden respondre-les amb llibertat d’ordre, però han de lliurar els exàmens abans de les 18.00. No hi ha descans (aquest és el sistema de les PAU el dia d’exàmens múltiples).
Tot i que hi haurà una segona convocatòria l’ 11 d’abril, amb el mateix horari, és molt aconsellable no perdre aquesta primera oportunitat.
Cada cap de departament informa, organitza, vigila, corregeix i avalua. O un professor delegat.

AtencióVaga d'estudiants del dia 6. (Circular per les famílies)
Dijous 6 d'octubre, els alumnes que comptin amb el permís dels seus pares podran fer vaga, d'acord amb la convocatòria del grup "Sindicat d'Estudiants", i participar en la seva manifestació de la plaça Universitat de Barcelona a les 12 del migdia.

Hem repartit a tots els alumnes de 3r, 4t d'ESO, i batxillerat, una circular informant-los de la convocatòria de vaga. Els pares que autoritzin han de ser molt conscients de què significa fer vaga, que no és una festa. L'Institut estarà obert, es faran totes les classes possibles, les lliçons i exàmens no es repetiran.
Els alumnes vaguistes poden passar el dia a casa, o venir fins a l'hora del pati, i marxar llavors (si ens lliuren l'autorització paterna). No poden entrar i sortir del centre a lliure disposició.
Un altre grup, l'Assemblea d'Estudiants de Secundària, que té alguns seguidors a l'Institut, ha manifestat amb vehemència que no seguirà aquesta convocatòria.
Molt important: Els alumnes de 1r i 2n d'ESO, independentment de l'edat, no poden fer vaga. Han de venir, i qui no estigui a classe tindrà tantes faltes injustificades com hores que perdi.

Lectures
Com cada any, les maletes viatgeres, carregades de bons llibres, arriben a 1r d’ESO. Gràcies al PLOC (Projecte de Lectura de l’Orfeó Català), els alumnes podran fer-se tips de llegir novel·les. Enguany l’autor convidat és Ricardo Alcántara, que visitarà l’institut pel desembre.
  Reunió amb pares

CALENDARI DE REUNIONS DELS TUTORS DE GRUP AMB LES FAMÍLIES

Consell EscolarReunió del Consell Escolar (nou canvi de data):

Per culpa de diverses reunions (amb pares, de caps de seminari, d'avaluació...) la reunió del Consell Escolar serà el dimecres 9 de novembre, a les 17.30. Els 23 membres (pares, AMPA, alumnes, representant de l’ajuntament, no docent, professors i junta) ja han estat convocats.
El Consell Escolar és el màxim òrgan de govern dels centres educatius, i està format per la junta directiva i els representants dels diversos estaments: alumnes, pares, treballadors no docents, i professors, escollits democràticament, i un representant de l'ajuntament i un altre de l'AMPA. Les pròximes eleccions, per renovar la meitat dels membres, seran la tardor del 2012.
Llibres socials

L'AMPA introdueix la compra social de les lectures obligatòries de l'ESO.

D'acord amb la circular que hem repartit entre els alumnes d'ESO, aquest curs l'AMPA ofereix la possibiltat de fer una "compra social" de les lectures de la matèria "llengua catalana i literatura" d'ESO. Per un preu mòdic, 5 € nets, els alumnes poden llogar les tres lectures.

Jaume Codina

Comiat als alumnes del professor Jaume Codina

El passat dijous 22, sense avís previ, el professor Jaume Codina, catedràtic de grec, va venir a l’Institut a acomiadar-se formalment dels nois i noies que havien estat els seus alumnes els últims anys. [més]

Llista de llibres