Institut Francesc Macià - Cornellà

Citilab-Cornellà

JORNADA DE PORTES OBERTES 2011

Portes obertes 2011

CELEBRADES LES PORTES OBERTES (D'ESO) A L'INSTITUT EL DIMECRES 19 A LA TARDA.
Dimecres 19 de gener, segons el calendari establert per l'Ajuntament, vam celebrar a l'Institut Macià les Portes Obertes per als alumnes i famílies de 6è de Primària.
La recepció va ser a la Sala d'Actes de la planta baixa. Plena a vessar, amb totes les cadires ocupades, més tots els bancs, i molta gent dreta, eren més de 350 persones interessades en el centre, els objectius i la forma de funcionar.
El director, Leandre Mondrià, va agrair la visita i va donar la benvinguda. Amb un parlament breu, va remarcar que aquest és un centre on els alumnes que volen estudiar tenen tot el suport dels professors, i va fer esment dels èxits aconseguits els últims temps: Premi CIRIT a centres (un dels deu que s'han donat aquest curs), 100% d'aprovats a la selectivitat, etc.
A continuació, el cap d'estudis, Cesc Terrassa, va explicar que els professors no són perfectes, però que intenten fer-ho el millor dels possibles; va recordar a les famílies que durant l'estada a la secundària els alumnes experimenten grans canvis físics i de conducta ("adolescent" significa "que ha de madurar"); que en un centre de 750 alumnes cal tenir sentit comú, i per això hi ha normes que tots han de respectar (com les prohibicions de mòbil, auriculars i altaveus, gorres, xiclets... o l'obligació de vestir amb correcció); va dir l'horari marc, va esmentar els viatges, i va acabar explicant el procés d'acollida.
A més, a cada progenitor li vam lliurar el tríptic de l'Institut, i un full fet expressament per a l'ocasió (amb fotos i textos sobre la rebuda dels nous alumnes, com són els nostres estudis, el calendari escolar, els objectius inicials, els recursos, les activitats, i la col·laboració amb l'AMPA). Tríptic i full es troben en aquesta web.
Finalment, els visitants van recórrer tots els racons sota la guia de la majoria dels professors, que van acompanyar-los i oferir tota mena d'explicacions. Alguns van estar-s'hi fins a dues hores.
Cal remarcar que molts dels pares són exalumnes, així com l'elevada presència de nens i nenes d'escoles no adscrites a l'Institut.
El dimecres 13 d'abril celebrarem una altra jornada de portes obertes, aquest cop centrada en el batxillerat.

Gener, 2011

Tríptic informatiu de la jornada

Institut Francesc Macià - 2010 - C/ Joan Maragall, s/n. 08940 Cornellà de Llobregat - Tfn 93 480 15 09
INS Francesc Macià