EL TABAC

Hola nois, em dic Marta i m’agradaria parlar sobre el tema del tabac. Estic completament d’acord amb el que explica l’Eduard Ros sobre el problema del tabac a casa seva i com repercuteix negativament en ell mateix, fumador passiu. Penso com ell quan parla dels joves que només fumen per fer-se veure o per semblar més grans i també quan hi afegeix que fumen per no engreixar-se.

Jo el voldria recolzar en tot i, sobretot, quan ens diu que la seva família s’està embrutant els pulmons i perjudicant seriosament la salut. Crec que està fent molt bé d’avisar-los. Des d’aquí l’animo per a que continuï lluitant per la seva família i, en definitiva, per tots nosaltres.

Marta Soler

Promoció Atlàntida

  LES MASCOTES NO SÓN OSSETS DE PELUIX

Cada any quan s´acosten les vacances d´estiu i Nadal, milers de gossos són abandonats. Gairebé tothom diu que coneix la seva mascota, però tot i així, molta gent només tenen l´animal lligat i relegat simplement a vigilar la casa. Les persones sabem que un gos és un animal de vigilància, però sobretot de companyia, per alguna cosa s´ha dit repetidament que “és el millor amic de l’home”. La història comença quan els fills volen animalons o millor dit, joguines vives de peluix i els pares els hi consenteixen, sense reflexionar en els avantatges o desavantatges que suposen i sense pensar que, per sobre de tot, són éssers vius com nosaltres: cal respectar els seus hàbits i estimar-los.

Olaya Alfaro

Promoció Atlàntida

 LA ROBA DE MARCA

La meva opinió és que no s’ha de mirar la roba per la marca sinó per la qualitat. Moltes vegades les peces de marca no són de tan bona qualitat com les peces de roba de les companyies menys conegudes, però per a molta gent predomina la satisfacció de portar-la amb un dibuix ben vistós. Jo tinc algunes peces de roba de marca, però comprades al mercat, és a dir, més barates i podria dir que de més qualitat. Recomano que si algú es vol comprar una peça de roba de marca hade saber que aquestes marques tenen factories al tercer món i fomenten l’explotació infantil. Jo en tinc unes quantes peces de marca i cada cop que les rento es van fent més petites. Això demostra el nivell de qualitat que hi ha en els teixits d’aquestes marques. Per últim, voldria proposar que algú fes una enquesta sobre el temps que li dura a una persona una peça de roba de marca i que ho comparin amb peces que no siguin de marca, segur que els hi dura el doble, o el triple.

Jordi Morales

Promoció Atlàntida


 

ESTIMATS PARES I MARES:

Us volem donar la benvinguda, a la que és la nostra segona classe com a promoció Mediterrània. La nostra intenció amb aquesta carta és d’explicar-vos com som quan estem amb els nostres companys i no amb vosaltres. Abans de tot això, us volem explicar el perquè vam escollir el nom de Mediterrània. Vàrem escollir aquest nom perquè ens identifica amb la nostra cultura. Aquest nom vol dir art, música, expansió, creativitat, classicisme,… Creiem que Mediterrània també pot significar la manera comuna de com pensem. Tenim una altra cosa que ens identifica; la mar. Aquesta, és la causa de la nostra cultura, ens ha unit eternament. A la nostra classe hi ha un “bon ambient” encara que moltes vegades passem per moments difícils. Amb tot això, tenim una gran virtut: el fet de que cada any canviem de classe no és un problema, ja que en poc temps ens la fem sentir nostra. Amb els nostres companys tenim una manera de ser diferent a la de casa. El fet de que ja estiguem a l’adolescència ens fa pensar en temes que ens agrada compartir amb els amics i a casa no volem o no ens atrevim a parlar. Creiem que entre nosaltres hi ha una bona relació, encara que, de vegades tenim moments crítics i no ens és fàcil trobar solucions. Però per sobre de tot, us volem donar les gràcies per tot allò que ens heu donat i per estar amb nosaltres sempre que us hem necessitat. Vosaltres sempre ens heu sabut ajudar.

SEMPRE US ESTIMAREM,

PROMOCIÓ MEDITERRÀNIA

 

Índex - Expedients X - Personal i intransferible