LA NOSTRA ESCOLAEl Col·legi Estel, d'Esparreguera, és un centre concertat per la Generalitat de Catalunya d'Educació Infantil i Educació Primària. L'ensenyament és gratuït des dels 3 anys dins de l'horari comprès de 9 a 12h i de 15 a 17h. |
|||||
Una mica d'històriaEn el seu edifici, situat al casc antic de la vila, antigament hi havia el cafè del Teatre de l'Estrella, on s'havia escenificat a principis de segle les representacions de “La Passió”. De l'evolució del nom del teatre va surgir l'actual nom de l'escola. Molt abans, a l'any 1871, s'hi havia inaugurat una escola per a nenes coneguda per la “Inmaculada Concepció”. Però, no va ser fins als anys 60 que l'edifici es va convertir en un centre pedagògic. |
|||||
Identitat i metodologiaEl Col·legi Estel és una escola catalana i laica. La llengua vehicular del centre és la llengua catalana. La llengua castellana i la llengua anglesa s'introdueixen com a àrea curricular a 1r de Cicle Inicial. Els objectius identitaris més important del centre són: Treballar per aconseguir alumnes autònoms capaços de progressar a partir del seu esforç i els seus coneixements previs. Educar en la convivència, la solidaritat i la igualtat. Apropar els nens i les nenes a la realitat cultural del municipi i promoure'n la seva participació. Col·laborar en la formació integral de l'alumne/a i aconseguir que es converteixi en una persona creativa, lliure, justa i feliç. La ràpida integració dels alumnes nouvinguts. |
![]() |
||||
![]() |
La metodologia predominant en el notre centre és el constructivisme. L'alumne “contrueix” el seu coneixement a partir d'allò que ja coneix de la seva realitat més propera. D'aquest procés se'n desprén un aprenentatge significatiu i funcional. Per a que aquest procés funcioni es dóna importància a la manipulació directe i l'experimentació personal del nen i la nena. L'utilització de les noves tecnologies va guanyant pes any rera any al nostre centre. Tots els cursos (desde P-5) disposen d'una hora setmanal com a mínim per a treballar amb recursos informàtics continguts de totes les àrees. Les noves tecnologies permeten un millor tractament de la diversitat i afavoreixen la individualització de l'acció educativa. |