Judo

El judo és una disciplina esportiva i alhora un art marcial que procedeix del Japó. El mestre Jigoro Kano, fundador del judo, tingué com a objectiu principal aconseguir l'educació i formació dels joves. Aquest objectiu encara perdura avui dia amb la pràctica del judo.

Jigoro Kano definí el judo com: ajuda i prosperitat mútua i com utilització òptima de l'energia. Per a ell l'esport abans de tot és una joc, una font d'alegria, una forma d'educació, un enrequiment i una línia de conducta. El codi moral del judo es resumeix en: cortesia, coratge, sinceritat, honor, modèstia, respecte, autocontrol i amistat.

A la nostra escola el judo té una tradició molt llarga, ja que s'hi practica des de fa prop de quinze anys. Les classes s'organitzen en diferents grups segons l'edat: Inicia (P-4 i P-5), Mitjà (1r, 2n i 3r) i Superior (4t, 5è i 6è).

Salutació al mestre

Totes les classes s'inicien i es finalitzen amb el ritual de la salutació com a mostra de respecte mutu entre el mestre i els alumnes.

Les classes s'organitzen en quatre períodes: l'escalfament, la caiguda, la tècnica i la lluita. A cada grup es fa un treball adient a l'edat i les característiques dels nens.

Grup Inicial

Es dirigeix fonamentalment al desenvolupament de la psicomotricitat dels nens perquè d'aquesta manera els nens assoleixen una formació integral. En aquesta etapa es practica un pre-judo mitjançant jocs motrius i sensorial.

Joc del tigre
Joc del lleó Treure's el seu company de sobre
La lluita al terra
A les caigudes s'ensenya a acotar el cap per a no picar amb ell, arrodonir el cos, picar amb els palmells a terra, ...
La lluita al terra jugant
Grup Mitjà

En aquest grup la classe comença amb un escalfament adreçat a l'educació física i psicomotriu dels nens, normalment es desenvolupen amb jocs relacionat amb la classe tècnica que es farà a continuació. Aquesta part és la més important de la classe.

Seguidament el professor fa l'explicació de la tècnica i els alumnes l'han de practicar sempre sota la seva supervisió.

Saber aixecar al company
Tombar-lo amb la trabeta Saber caure
El Randori
Un cop finalitzat aquest treball tècnic es farà el Randori (lluita), en el qual l'autodisciplina i l'autocontrol hi juguen un paper bàsic ja que s'ha de tenir molta cura amb la integritat física del company.
El Randori
Grup Superior

La classe comença amb un escalfament que pot ser amb jocs, curses (individuals o per equips, amb grups o per parelles) amb l'objectiu de desenvolupar l'elasticitat, l'agilitat, la força, la velocitat, ...

Les caigudes en aquest grup tenen una importància fonamental, perquè els nens no prenguin mal al fer les projeccions. Es fan individuals o amb obstacles. La tècnica es comença a fer amb combinacions de diferents tècniques, acció-reacció, contraatacs, ...

Un cop acabat aquest període es farà el Randori (lluita).

Saltar Saltar Saber saltar, escalfament
Tècnica individual Saber caure doblegant el cos