Judo
El judo és una disciplina esportiva i alhora un art marcial que procedeix del Japó. El mestre Jigoro Kano, fundador del judo, tingué com a objectiu principal aconseguir l'educació i formació dels joves. Aquest objectiu encara perdura avui dia amb la pràctica del judo. Jigoro Kano definí el judo com: ajuda i prosperitat mútua i com utilització òptima de l'energia. Per a ell l'esport abans de tot és una joc, una font d'alegria, una forma d'educació, un enrequiment i una línia de conducta. El codi moral del judo es resumeix en: cortesia, coratge, sinceritat, honor, modèstia, respecte, autocontrol i amistat. A la nostra escola el judo té una tradició molt llarga, ja que s'hi practica des de fa prop de quinze anys. Les classes s'organitzen en diferents grups segons l'edat: Inicia (P-4 i P-5), Mitjà (1r, 2n i 3r) i Superior (4t, 5è i 6è). |
||
|
Totes les classes s'inicien i es
finalitzen amb el ritual de la salutació com a mostra de respecte
mutu entre el mestre i els alumnes.
|
|
Les classes s'organitzen en quatre períodes: l'escalfament, la caiguda, la tècnica i la lluita. A cada grup es fa un treball adient a l'edat i les característiques dels nens. |
||
Grup Inicial
|
||
Es dirigeix fonamentalment al desenvolupament de la psicomotricitat dels nens perquè d'aquesta manera els nens assoleixen una formació integral. En aquesta etapa es practica un pre-judo mitjançant jocs motrius i sensorial. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A les caigudes s'ensenya a acotar
el cap per a no picar amb ell, arrodonir el cos, picar amb els palmells
a terra, ...
|
![]() |
Grup Mitjà
|
||
En aquest grup la classe comença amb un escalfament adreçat a l'educació física i psicomotriu dels nens, normalment es desenvolupen amb jocs relacionat amb la classe tècnica que es farà a continuació. Aquesta part és la més important de la classe. Seguidament el professor fa l'explicació de la tècnica i els alumnes l'han de practicar sempre sota la seva supervisió. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Un cop finalitzat aquest treball tècnic es farà
el Randori (lluita), en el qual l'autodisciplina i l'autocontrol hi juguen
un paper bàsic ja que s'ha de tenir molta cura amb la integritat
física del company.
|
![]() |
Grup Superior
|
||
La classe comença amb un escalfament que pot ser amb jocs, curses (individuals o per equips, amb grups o per parelles) amb l'objectiu de desenvolupar l'elasticitat, l'agilitat, la força, la velocitat, ... Les caigudes en aquest grup tenen una importància fonamental, perquè els nens no prenguin mal al fer les projeccions. Es fan individuals o amb obstacles. La tècnica es comença a fer amb combinacions de diferents tècniques, acció-reacció, contraatacs, ... Un cop acabat aquest període es farà el Randori (lluita). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |