L’ametller(Prunus dulcis o Amygdalus communis) és un arbre de fulla caducifòlia. Pot arribar als 10 m d'alçada.

Pertany a la família de les rosàcies, que és una de les més evolucionades i nombrosa en espècies.

La seva escorça és rugosa i molt esquerdada.

Les fulles són simples, amb el marge dentat i en forma de llança; fan 10-12 cm de longitud i 1-2cm d'amplada.

Són d'un color verd apagat.

Les flors són blanques o rosades i surten abans que les fulles.

Floreix durant els mesos de febrer i març.

El fruit (ametlla) està recobert d'una pell (clofolla) que cau quan madura i s'asseca.

Dins la closca hi ha la llavor, molt apreciada pel seu poder energètic i nutritiu.

Hi ha més de 50 varietats d'ametlles, la majoria comestibles; però també hi ha varietats amargues (que són tòxiques).

Des de la finestra de les classes de l'escola es veu un camp d'ametllers que és molt bonic quan està tot florit.

Les ametlles s'utilitzen, entre altres coses per fer panellets.

A l'escola n'hem fet algunes vegades: veure fotos