| Llegir i escriure són instruments molt poderosos i importants que s'ensenyen a l'escola. |
| Nosaltres hem triat una manera de fer-ho basada en el constructivisme del llenguatge escrit |
| Considerem que hem de partir de les idees i pensaments dels infants, per tant seguim els següents |
| principis: |
| * Reproduir el llenguatge escrit de la comunitat. |
| * El mestre acompanya a l'alumne en el seu esforç i procés d'aprenentatge. |
| * Es comença per escriure. |
| * El llenguatge escrit té una funció (comunicar). |
| * Els nens aprenen a base de construir diferents idees sobre l'escriptura cada vegada més ajustables |
| i que culminen amb el nostre sistema alfabètic. |
| * Els infants aprenen doncs: les característiques del sistema alfabètic, les característiques pròpies del |
| llenguatge escrit que s'utilitza en diferents situacions, en finalitats diferents i en diferent tipologia |
| textual. |
| També aprenen els procediments que porten a la comprensió i producció de textos i les actituds |
| que els motiven a millorar el seu aprenentatge de la cultura escrita. |
|
|