Tornar a l'inici Centre d'Educació Infantil i Primària
Sant Ignasi
L'escola L'AMPA Full informatiu Enllaços Contacta

L’aula d’acollida és un recurs i una estratègia organitzativa per atendre l’alumnat nouvingut en el moment de la seva arribada amb la finalitat d’aconseguir que se senti ben acollit, escoltat i valorat, alhora que se li ofereixen les eines bàsiques per tirar endavant el seu procés d’ensenyament-aprenentatge.

Ha d’entendre’s sempre que és l’aula ordinària l’espai de referència d’aquest alumnat, el seu grup de companys, la seva classe, mentre que l’aula d’acollida és un recurs per facilitar un aprenentatge accelerat de la llengua d’acollida.

El temps d’estada de l’alumne a l’aula depèn, per les seves característiques personals, del seu grau de maduresa i del seu progrés en el procés d’aprenentatge i, en qualsevol cas, és transitori.

No hi ha un únic model d’aula d’acollida però sí unes característiques bàsiques que són inherents al que ha de ser una aula d’acollida. És per això que diem que l’aula és:

• Oberta, en el sentit que potencia els aprenentatges i l’acollida de l’alumnat nouvingut per facilitar-ne la interacció amb la resta de l’alumnat, en un context d’educació inclusiva.
  • Flexible, per respondre a les necessitats d’aprenentatge i acollida de l’alumnat segons les seves necessitats.
  • Dinàmica, és a dir, que és una part més de l’acció educativa del centre i, per tant, forma part dels processos de reflexió pedagògica.

En definitiva, l’aula d’acollida és un recurs que dóna resposta a l’acollida i a l’aprenentatge intensiu de la llengua però que, com en qualsevol recurs d’atenció a la diversitat, forma part del plantejament general del centre tant pel que fa a les actuacions del professorat com a l’atenció que rep l’alumnat.

ACTIVITATS