Final de curs a la piscina

Com cada any per acomiadar el curs, vam anar a la piscina a banyar-nos. Dimarts dia 23 de juny els de primària vam anar tot caminant fins a la piscina municipal. Els més petits d'Educació Infantil van pujar-hi amb els cotxes dels mestres.

Vam passar una bona estona nedant, fent jocs, i esquitxant-nos. Per acabar, els grans de 6è van fer l'habitual cursa per dir adéu als alumnes que el curs vinent ja aniran a l'institut.

Cloenda de les Escoles Compartides

Durant aquest curs (des del mes de febrer) els nens i nenes de Primària de l'escola de Mura han vingut a la nostra escola dins el marc de l'activitat d'Escoles Compartides. Ha estat una experiència molt bonica i enriquidora ja que hem pogut compartir la nostra escola, el nostre temps de lleure i aprendre plegats Anglès, Educació Física i altres assignatures.

així, el passat 27 de maig vam cloure l'activitat fent una gimcana pel poble de Monistrol i després vam berenar tots junts al parc del Serrat. Va ser molt divertit i esperem que el curs vinent podrem continuar compartint la nostra escola amb ells.

Diada de Sant Jordi

Com cada 23 d'Abril a l'escola vam celebrar la diada de Sant Jordi. Durant tot el matí les diferents classes (Les Guineus, Les Serps, Les Amanites, Les Àguiles i Els Senglars) vam anar a visitar la parada de llibres i de roses de l'AMPA i vam poder triar un llibre per a cada classe. Els nens i les nenes vam gaudir una bona estona remenant i decidint quin llibre ens voliem quedar.

Durant la tarda cada classe vam exposar i representar davant la resta les creacions literàries que havíem anat treballant les setmanes prèvies a la Diada.

Els de Cicle Inicial van mostrar i recitar Poemes Encadenats i Cal·ligrames. La classe de Tercer van fer un Powerpoint amb un acròstic inventat sobre la llegenda de Sant Jordi i el Drac. La classe de Les Àguiles van ensenyar un Powerpoint amb imatges de l'Auca que havien il·lustrat. Finalment, els de Cicle Superior van posar la nota d'humor amb la representació de l'obra teatral Tatxí Tatxó i la draga Draga amb la col·laboració dels alumnes d'Educació Infantil que van recitar un poema visual sobre la lluna i diferents rodolins que s'havien inventat.

Com veieu va ser una Diada plena de poesia i bon humor!!!

Espectacle del Bibliobus

El passat 1 d'abril tots els alumnes de escola vam anar a veure un espectacle del pallasso català Marcel Gros al Casal Parroquial del poble. Els nens i nenes vam gaudir durant una bona estona de les bromes, acudits i bon humor del pallasso. Fins i tot, alguns van poder participar en l'espectacle demostrant les seves dots com a actors.

Dijous Llarder

Aquest any a l'escola ha tocat celebrar, com cada dos anys, el dijous Llarder. Per això, el dijous 19 de febrer tots els alumnes i mestres de l'escola vam anar caminant fins a Rubió. Vam marxar després d'esmorzar i vam arribar a la masia on vam passar una bona estona jugant: a futbol, saltar corda, la bomba, fer cabanes...

Després vam dinar tots junts a l'era de la casa i encara vam tenir temps per jugar abans de tornar cap a l'escola, on vam arribar pels volts de les 5 de la tarda.

Nadal

Un any més hem celebrat el Nadal a l'escola. Aquest any hem tornat a fer el pessebre, un pessebre molt personalitzat: cada nen i nena de l'escola era un personatge del pessebre fet amb una figura de paper que ells mateixos van decorar i amb una fotografia de la seva cara.

El Tió, com cada any va ser un dels personatges més esperats de la setmana: durant uns dies els més petits ies van assegurar que no li faltés res i cada dia acabava ben tip!

Així, quan el dia 19 de desembre el vam portar a la sala ens va cagar una bona pila de regals per tots.

A continuació vam anar al Centre Recreatiu i vam fer el ja tradicional Concert de Nadal. Tots els alumnes van recitar poemes, en català i castellà, des dels més petits fins als més grans. Així van aprendre i es van divertir representant-los. També vam cantar Nadales en català i en anglès, amb l'especial acompanyament del Salvador, l'mestre de música de la ZER i l'ajuda del Joan, mestre d'anglès. Van acabar el recital els mestres de l'escola amb la seva particular versió d'una Nadala, "Hacia Belén va una burra..."

Castanyada

Laquest any també hem celebrat la castanyada a l'escola el dia 30 d'octubre. Al matí, com cada any, vam fer panellets entre tots els nens i nenes de l'escola i després els vam anar a portar al forn a coure. Els de cicle mitjà van preparar les paperines i els de cicle superior van tallar les castanyes per tenir-les a punt per la tarda. Vam rebre la visita del Pepet Castanyer que ens van explicar històries de la tardor i ens va desitjar una molt bona castanyada.

A la tarda vam fer gimcana que havien preparat els alumnes de cicle superior. Al final vam cantar cançons i vam menjar-nos les castanyes que van torrar el Marcel·lí i el Domiciano, i també els panellets que havíem preparat al matí, acompanyats per pares, mares i altres familiars