EL PROJECTE EDUCATIU

Introducció.

La nostra, és una escola pública, rural, ubicada a l'Alt Penedès, on l'entorn és el nostre recurs principal.

Es manifesta oberta, familiar, plural i solidària.

Pretèn donar als nostres alumnes la formació necessàries que li permetin integrar-se i desenvolupar-se en la nostra societat.

La gestió escolar és participativa, potenciant la intervenció dels alumnes, el professorat, els pares i mares de l'alumnat i del personal no docent.

 

LLengua

La llengua Catalana és la llengua vehicular i d'aprenentatge. El nostre projecte lingüístic garanteix que en acabar l'Educació Primària dominaran la Llengua Castellana. La llengua Anglesa s'imparteix des del Cicle Inicial.

Educació en la igualtat

Oferim una Educació en la Igualtat, eliminant qualsevol tracte diferencial per raó de gènere, de cultura o religió. Respestant els Dreta Humans i els Drets dels infants. Convivim en la diferència, des d'una perspectiva solidària i respectuosa.

Atenció a la diversitat

Per tal de garantir un procés d'aprenentatge, on es respectin els ritmes i les capacitats de cada infant, es treballa, a nivell individual, cooperatiu, de grup classe, tallers, racons, agrupaments flexibles.

Disposem d'un especialista d'Educació Especial i de l'assessorament setmanal de la psicopedagoga de l'EAP, a fi de fer el seguiment de l'alumnat amb dificultats. Així com del servei de logopedia, per a aquells infants que presentin dificultats en l'oïda o en la parla.

 

Línia Pedagògica

Entenem l'educació com un procés global i integral que cerca el desenvolupament de l'alumnat en els diferents àmbits: física, intel·lectual , artístic, .... Cal que els nens i les nenes aprenguin a aprendre, a organitzar-se , a relacionar-se amb els altres .....

Donem molta importància als valors humans. L'alumnat ha de ser capaç de participar activament en el seu procés d'aprenentatge i en l'organització de les seves tasques, tant a nivell individual com col·lectiu, fonamentant així aptituds responsables, tolerants i respectuoses.

Fem que les nenes i els nens siguin protagonistes en el seu procés educatiu.

En la nostra tasca educativa aprofitem els recursos d'ús col·lectiu que disposem : biblioteca, audiovisuals i informàtica. Tant mateix disposem d'ordinadors fixes i portàtils, impressores i material TIC a cada aula.

Treballem els hàbits, les tècniques d'estudi i de treball per tal d'aconseguir autonomia davant l'aprenentatge. En aquest sentit hem establert l'ús de l'agenda escolar a tota l'escola. A partir de P3 esdevé una eina bàsica de treball escolar, i de comunicació amb la família.

En els primers cursos i sempre que les matèries ho permetin, es globalitzaran els continguts, facilitant així que els aprenentatges siguin més significatius.

La implantació de la sisena hora ens permet afavorir l'assoliment de les competències bàsiques amb metodologies interactives: desenvolupant l'hàbit lector, la comunicació oral, les estrategies matemàtiques, la sensibilitat artística.

Modalitat de gestió

El Consell Escolar de centre és el màxim òrgan de Govern del nostre Centre i és voluntat d'aquest centre que les decisions es prenguin per consens.

El claustre és qui determina la línia pedagògica.

Activitats complementàries

Es consideren una eina bàsica per l'Educació integrals dels nens i nenes.

- Es fan sortides

- Anades al teatre

- La piscina, com una part important del currículum d'Educació Física.

- La Trobada d'escoles del municipi, per tal d'establir relacions entre infants del mateix municipi.

- Les activitats complementàries són optatives i sense ànim de lucre.

- Les colònies