(DENIP)

Dia Escolar de la No Violència y la Pau

El dia 30 de gener se celebra a les escoles el Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP). Va ser el dia que va morir un home molt especial, una gran persona: en Mahatma Gandhi.

Va aconseguir amb la seva gent la independència de la India, no pas amb una guerra (com s'acostumava a fer), sinó gràcies al diàleg, l'amor i la resistència pacífica.Ell entenia que la única manera vàlida per solucionar els problemes i no fer-los més grans i durables era amb una actitud no-violenta, renunciant a matar, a fer mal als altres humiliant-los, pegant-los, insultant-los.

Ghandi deia que a tothom feia mal i por el dolor, el menyspreu i les injúries. Si era així deia "considera els altres com si fossis tu: no peguis, no ofenguis amb paraulotes ni amenaces, no arraconis a ningú, ni l'humilïis". També deia que encara que el teu objectiu fos i digne, també ho havien de ser les formes que faries anar per aconseguir-lo.

Aquest any 2011, us voldríem recordar les paraules que Charles Chaplin va pronunciar en la pel·lícula "El gran dictador",en el discurs final quan, fent-se passar per Hitler, es va dirigir als soldats alemanys. Hitler els hagués animat a l'horror de la guerra, a l'assassinat, al dolor, a la por. Chaplin els anima a defensar la Pau.

"Soldats!
No lluiteu per l'esclavitud!
Lluiteu per la llibertat!
Un món millor és a dins de l'home,
no d'un sol home o d'un grup d'homes, sinó de tots els homes.
¡Per tant -en nom de la democràcia -utilitzem aquest
poder!
Ajuntem-nos!
Lluitem per un món nou... un món just que ens asseguri el treball i doni futur als joves i protecció als vells.
¡Lluitem ara per alliberar el món,
...
per acabar amb el luxe, l'odi i la prepotència!
Lluitem per un món raonable,
un món en què la ciència i el progrés ens portin a la felicitat! ¡Soldats, en nom de la democràcia, unim-nos!
Onsevulla que siguis, aixeca els ulls!
Sortim de la foscor i anem cap a la llum!
¡Entrem en un món nou,
en un món millor en què els homes estaran
per damunt la cobdícia, de l'odi i de la brutalitat.
L'ànima dels homes ha guanyat ales i ja comença a volar.
Vola cap a l'arc de Sant Martí, cap a la llum de l'esperança".

Charles Chaplin