COL.LEGI BERTRAN

C/ FRANCESC LAYRET, 24

08208 SABADELL

LA NOSTRA HISTORIA

Es el setembre de l'any 1961, quan es varen obrir les quatre primeres aules, a les quals s'arribava per una escala que començava al carrer llavors anomenat Martí Trias.

Pero aviat es va ampliar:  a l'any següent 3 classes més ( les dues de parvuls i la d'angles ) i  un pati més gran.

Al davant de l'escola podíem sortir a jugar a futbol, doncs tot eren camps sense urbanitzar. Pero quan tot allo va estar edificat , al Passatge Marquet s'hi van instal·lar dues classes més ( ara menjador escolar ).

Ja érem molts...repartits en 9 aules, pero com que es van iniciar ensenyaments comercials i ja es disposava d'unes quantes maquines d'escriure, feia falta més espai. Es quan s'inauguren les 5 aules més a sobre d'uns taller mecanics al carrer Felip Pedrell (ara pavelló esportiu ) i també es va aconseguir fer un altre pati nou.

Encara n'eren més...repartits ara en 14 aules; una ja totalment dedicada a la Mecanografia. Ja feiem Comerç i Secretariat així com Batxillerat.

I finalment 5 classes més que s'ajunten a les 14 ja existents, i un altre pati nou. Aixo va permetre d'acollir a la nostra escola, tota l'Academia Xifra: directors, professors, alumnes i fins i tot taules i material.

Als anys 70 ja es feia l' E.G.B. Així es va començar un ensenyament que nosaltres ampliavem amb materies comercials, per la qual cosa es van ampliar les maquines d'escriure a 50.

I per fi la inauguració del Centre de Lingüística Aplicada : 5 aules completament adequades per ensenyament audiovisuals amb magnetofons, projectors, aules insonoritzades i un laboratori d'idiomes audioactiu-comparatiu. Tota la premsa se'n va fer resso, fins i tot el "Correo Catalán " ens va dedicar un article, després recollit en el llibre " Sabadell, anos 70 " d'en Josep Costajussa. Així es va iniciar l' ensenyament de la llengua estrangera ( frances) als 6 anys i la segona llengua estrangera ( angles ) als 12 anys. D'aquesta manera els alumnes adquirien les habilitats i destreses lingüístiques en les dues llengües.

Quan la primera promoció d' E.G.B. acaba s'amplien els ensenyaments amb la Formació Professional Administrativa.

Als anys 80 van haver una altre serie de canvis a l' escola. Canvis relacionats amb la incorporació de nous mestres i canvis a nivell educatiu i legislatiu ( LODE, LOGSE ).

Als anys 90 la nostra comunitat educativa es trasbalsa amb la perdua del fundador de la nostra escola, el senyor Fermí Bertran. Despres d'uns anys de transició, durant els quals la senyora Carme Serracanta va dirigir l'escola, progressivament ens vam anar adaptant a la reforma educativa ( reestructuració de personal docent i alumnat).
Actualment dirigeix l'escola el senyor Francesc Cabecerans, el qual ha donat al centre un caire més progressista en consonancia als canvis haguts en la nostra societat.

índex                                           l'escola avui                                    activitats