TERTÚLIA CICLE INICIAL
JOGUINES, INFANTS, CONSUMISME, REIS…
Començar la tertúlia proposant un joc: davant d’imatges de diferents jocs, joguines i altres tipus de regal, pensar sincerament en tres objectes que comprarien al seu fill o la seva filla i per què. No es tracta de dir el que seria millor per regalar sinó el que realment regalaríem.
A partir d’aquí s’enceta un diàleg on hauríem d’intentar parlar dels següents aspectes:
Temes a tractar:
- Jocs i joguines adequats a cada edat.
- Joguines no sexistes.
- La família i les amistats també fan regals. Com aconseguir un equilibri?
- Quantitat i qualitat de regals.
- Seguretat de les joguines.
- Influència de la TV. Mirar els anuncis de la TV i els catàlegs amb elles i ells (veure què hi ha de real i què no).
- Reis, tió, Pare Nöel… no són massa regals en poc temps?.
- Les joguines només es regalen per Nadal?
- Fomentar les aficions en els regals.
- Fomentar les col·leccions: tenir-ne cura i aprendre a organitzar (Valors positius).
- Què comprar? Només joguines o també llibres, roba, etc?
- Malgrat tenir present tots els aspectes, no perdre la il·lusió d’aquestes dates.
- Equilibri entre els jocs tradicionals i els jocs d’ara.
- Què preval, el criteri de l’adult (família o recomanacions dels professionals) o el de l’infant?. No imposar joguines però tampoc no cedir a tots els capricis.
TOTS AQUESTS TEMES ENS HAURIEN DE PORTAR A DISCERNIR QUÈ HEM DE TENIR PRESENT A L’HORA DE COMPRAR UN REGAL:
EDAT, SEXE, PREU, MATERIALS.
Finalment, es proposa reprendre el joc inicial i veure si la tria inicial ha estat modificada o no i per què.