Benvinguts i benvingudes al nou curs de l'Escola Sant Climent,
la nostra escola ! .
Des de l'equip de mestres ens hem proposat fer aquest petit recull que ens pot ser útil a tots i a totes. No hi és tot, ni molt menys, però s'inclouen alguns aspectes que considerem cabdals. Aqui els tenim:
1. Estructura cicles i etapes
2. Agrupament d'alumnat.
3. Tractament del llenguatge
4. Filosofia
5. Projectes
6. Tallers
7. La Mostra
8. Comissions
1. Estructura cicles / etapes
Treballem molt en cicle. Trenquem així amb l'encarcarament'que suposa el grup classe. Això no vol dir que no es potencïi en tot l'acció tutorial.
Així mateix, organitzem l'escola en 2 etapes: d'una banda educació infantil i de l'altra primària.
Aquesta estructura ens permet funcionar de manera força cohesionada.
2. Agrupaments d'alumnes
Solem agrupar el nostre alumnat de diferents maneres, sempre per donar resposta a algun d'aquests objectius:
. Per trencar certes dinàmiques de grup
. Per atendre millor la diversitat
. Per enriquir les experiències de l'alumnat
. Per poder fer activitats múltiples i variades.
3. Tractament del llenguatge
Treballem el llenguatge ( i en general tota l'activitat escolar) sota la manera de fer constructivista.
Volem transversalitzat el currículum de les llengües fent-lo extensible a totes les matèries. Vam elaborar una proposta transversal. "Tots i totes som protagonistes" com a eina per treballar l'expressió oral i diferents aspectes de coeducació.
4. Filosofia
A l'escola seguim el programa "Filosofia per a nens i nenes", i treballem la filosofia des del parvulari. Intentem ensenyar a pensar als nens i nenes.
5. Projectes
Igualment, i sempre seguint la mateixa concepció que tenim de l'ensenyament, treballem projectes, la qual cosa motiva l' alumnat i ens ajuda a aprofundir en diferents àrees
6. Tallers
Els tallers s'organitzen en blocs. Hem donat un canvi de direcció: no són l'espai que supleixi la plàstica, sino que cobreixen tot el ventall de matèries complementant-les.
7. Mostra:
Cada curs triem un fil conductor o eix transversal concret . Les activitats complementàries, els tallers, i en la mesura del possible, el treball de classe giren entorn a aquest tema.
Al maig celebrem l'anomenada "Mostra" o jornada de portes obertes, que recull la feina feta durant tot el curs, i la presenta a famílies i visitants en general. El tema eix del curs és també el tema que vertebra la mostra
8. Comissions:
L'equip de mestres ens organitzem en comissions
. La comissio de coordinació, formada per cap d'estudis, direcció i les persones coordinadores de cicle. S'encarrega de dinamitzar els temes pedagògics, traspassar la informació i organitzar el material.
. La comissió de festes, proposa al claustre i organitza les activitats que es fan en cada festa. Algunes festes estan obertes a la participació de les famílies.
. La comissió de biblioteca organitza i dinamitza les activitats relacionades amb aquest espai. També el servei de prestec. En aquesta comissió hi participen les famílies
. La comissió de la mostra treballa des de principi de curs aportant idees sobre com treballar l'eix transversal i organitza la jornada de portes obertes,conjuntament amb l'alumnat de 6è. La composen mestres i pares i mares del centre.
La comissió de tenologies de la comunicació i informàtica es preocupa de dinamitzar l'ús d'aquestes tecnologies.
Cal parlar també de l'AMPA, formada per un grup de pares i mares que col-laboren amb l'escola.
9 Programa d'innovació educativa: Coeducació:
Participem en un programa d'innovació vinculat a la coeducació treballant aquest aspecte des de quatre àmbits: Utilització d'un llenguatge no sexista, fer visible el treball de les dones, els nous rols de masculinitat i feminitat i el sentiment de la cura de les relacions i de l'entorn.
10 Projecte Experimental de Llengües Estrangeres (anglès):
Fem un tractament específic de l'anglès amb grup reduït i com a llengua vehicular en part d'alguna materia per potenciar el su aprenentatge i ús.
De moment ja en tenim prou per anar fent boca i per anar paint. Ànim!, que comença un nou curs i com diuen: ". . tot esta per fer i tot es possible". .
|