Creació d'animacions amb Animation Shop ( PSP versió 5.0)

1. Amb el Paint Shop-Pro o el Paint farem els dibuixos tots amb una mateixa grandària (per exemple 200 x 200 pixels) i els desarem a la nostra carpeta amb el format .gif
  2. El segon dibuix és una modificació del primer desat amb un altre nom. El tercer el fem modificant el segon i així successivament, de forma que tindrem els següents dibuixos: dibuix1.gif , dibuix2.gif , dibuix3.gif , dibuix4.gif , dibuix5.gif , …També es poden fer servir fotos fetes amb la càmera digital.
  3. Obrim el Programa: Animation Shop, que el trobarem normalment en INICI - PROGRAMES - PAINT SHOP PRO - ANIMATION SHOP

4. Fem clic sobre la icona NUEVO i configurem la mida dels quadres igual que la dels nostres dibuixos (200 x 200 pixels)
  5. Farem clic amb el botó dret del ratolí sobre el quadre seleccionat i escollim INSERTAR CUADROS i després l'opció DESDE ARCHIVO...El busquem en la carpeta on el tinguem guardat.
  6. Ara hem d'insertar el primer dibuix que hem fet. Fem clic sobre el botó AGREGAR ARCHIVO Busquem en la carpeta on el vam desar i cliquem el botó ABRIR i després ACEPTAR
  7. Veurem com apareix el nostre dibuix al quadre que estava seleccionat. Ara fem clic amb el botó dret sobre el quadre següent de la dreta i repetim el PAS 5 i el PAS 6. Així fins insertar tots els dibuixos, seguint l'ordre.

8. Esborrem el quadre buit que resta a la dreta de l'últim dibuix insertat (Botó dret al damunt i fer clic a ELIMINA).

9. Seleccionem tots els quadres de la següent forma: clic damunt el primer dibuix, i prement la tecla de Majúscula, fem clic sobre l'últim dibuix. Ara fem clic amb el botó dret sobre qualsevol dels quadres i escollim l'opció PROPIEDADES DEL CUADRO i a l'espai de Tiempo de reproducción escrivim una quantitat 40 per exemple; la qual podem anar canviant posteriorment fins que ens agradi com queda l'animació. Per últim fem clic a ACEPTAR
  10. Podem veure el resultat final fent clic sobre el Menú VER i després VER ANIMACION o bé sobre la icona de VER ANIMACION
  11. Desarem la nostra animació, en la carpeta del nostre número, fent clic sobre el menú ARCHIVO i GUARDAR COMO... igual que faríem amb qualsevol document o imatge. De les finestres emergents farem clic sobre el botó SIGUIENTE dues vegades i després sobre FINAL.
  12. . L'animació creada encara pot ser modificada posant una transició (Menú Efectos - Transición de imagen).